Is een Minecraft server tussen apple en windows mogelijk?

Ik probeerde een Minecraft 1.6.2 samen te spelen met een vriend van mij, terwijl hij op een Macbook pro zit en ik op een pc met windows 7. Het lukte ons ook niet om hem te laten joinen op mijn net aangemaakte server.

Het kan ook zijn dat ik iets fout gedaan heb met het aanmaken van de server, maar ik dacht "Misschien kom het wel omdat hij niet op een gewone computer zit".

Klopt dit??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.7K

Het beste antwoord

Neen totaal niet. Als minecraft compatibel is met zowel Windows als Mac (net even opgezocht en dit is zo) maakt het niet uit met welk besturingssysteem je connecteert naar de server toe.

Waarschijnlijk heb je gewoon iets fout gedaan.

Mogelijks eens testen met de firewalls uit? Dit kan ook een probleem vormen.

Zitten jullie samen op eenzelfde internet verbinding? Kijk eens als hij kan pingen naar jouw ip adres. Zoja, zie ik geen probleem. Zoniet, meestal de firewall regel.

Zitten jullie niet samen op eenzelfde internet verbinding? Zorg dan dat je je publiek ip adres heeft aan hem en niet je privé ip. Als je dit opzoekt in google zal je waarschijnlijk de ip van je router krijgen. In je router settings moet je dan een mapping aanmaken waardoor het verkeer wordt door verstuurd naar jouw computer (hier dan wel je privé ip ingeven).

Indien je bovenstaande stap niet wilt volgen bestaat er een handig programma genaamd Hamachi.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

DrinkingFromTheBottle beschrijft dat je een mapping moet aanmaken. Dit wordt ook wel Portforwarding genoemd. Je moet port 25565-25566 open zetten in je router om mensen buiten je netwerk te laten joinen op je Minecraft server.

Je kunt het beste zoeken naar een specifieke tutorial voor jouw type router aangezien dit vaak heel erg verschilt per fabrikant. Misschien heb je hier iets aan: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Setting_up_a_server#Port_forwarding
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9 van de 10 keer zijn er mensen op GV die hun MC server niet goed hebben geportforward. Dit is dan ook het lastige gedeelte ervan. ALLES moet op de punt en spaties correct zijn. Om te controleren of dat je poort open staat ga je naar www.yougetsignal.com en klik je op port tester tool.