calibratie fout branden dvds met nero op win7 home, hoe los ik dit op?

als je meer info nodig hebt kun je reactie achterlaten, lezen van dvds doet i wel goed, alleen met branden komt i op 1% en gooit de dvd eruit, met diverse merken (goedkoop en duurdere) geprobeerd en ook de brand snelheid al eens lager gezet, nero is up-to-date, maar niks helpt. heeft iemand tips of ervaring hier mee, en hoe los ik het op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

In iedere DVD brander zit een leeskop en een schrijfkop niet letterlijk maar in de laser natuurlijk . Maar het schrijf gedeelte wordt wel apart gebruikt . De kop moet zichzelf calibreren ( afstellen ) om te kunnen branden . Als dit niet gebeurt op een juiste manier dan krijg je de melding : fout bij calibreren . Je moet het eigenlijk zien dat de lens van de DVD speler waarmee gefocust word niet meer scherpstelt . Het ligt dus niet aan Nero of Windows maar aan je Brander . Helaas kan dit ook niet gerepareerd worden . De Chip die er voor zorgt dat het apparaat kan Calibreren is zo klein als een speldenkop dat vervangen door een mens onmogelijk is . 1 van de branders die daar bekend om stond was de Philips CDD 3610 , mijn eerste brander die het probleem na twee weken al had . Koop een nieuwe dat spaart een hoop Dvd's