Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

calibratie fout branden dvds met nero op win7 home, hoe los ik dit op?

als je meer info nodig hebt kun je reactie achterlaten, lezen van dvds doet i wel goed, alleen met branden komt i op 1% en gooit de dvd eruit, met diverse merken (goedkoop en duurdere) geprobeerd en ook de brand snelheid al eens lager gezet, nero is up-to-date, maar niks helpt. heeft iemand tips of ervaring hier mee, en hoe los ik het op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
706

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In iedere DVD brander zit een leeskop en een schrijfkop niet letterlijk maar in de laser natuurlijk . Maar het schrijf gedeelte wordt wel apart gebruikt . De kop moet zichzelf calibreren ( afstellen ) om te kunnen branden . Als dit niet gebeurt op een juiste manier dan krijg je de melding : fout bij calibreren . Je moet het eigenlijk zien dat de lens van de DVD speler waarmee gefocust word niet meer scherpstelt . Het ligt dus niet aan Nero of Windows maar aan je Brander . Helaas kan dit ook niet gerepareerd worden . De Chip die er voor zorgt dat het apparaat kan Calibreren is zo klein als een speldenkop dat vervangen door een mens onmogelijk is . 1 van de branders die daar bekend om stond was de Philips CDD 3610 , mijn eerste brander die het probleem na twee weken al had . Koop een nieuwe dat spaart een hoop Dvd's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding