Hoe kan ik een binnenkomende email automatisch beantwoorden als ik er niet ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
8.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
gaat dit over Hotmail, Gmail, Outlook of iets anders?

Antwoorden (3)

Dat kan alleen als je b.v. bij een bedrijf werkt dat een eigen e-mailserver heeft. Dan kun je een out-of-office bericht maken dat wordt teruggestuurd tijdens de door jouw opgegeven periode, weekend of vakantie bijvoorbeeld. Normaal blijft je mail bij je provider, hotmail of gmail tot jij het ophaalt. Daar zit geen optie bij om een automatisch bericht terug te sturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Gmail kan je een auto reply instellen, dat zal vast ook wel bij
andere webmail mogelijk zijn
Ik gebruik zelf alleen Gmail en Hotmail (ondertussen Outlook), dus kan je alleen vertellen hoe je het bij deze twee providers kan instellen.

Bij Gmail:

Klik op het instellingen-icoontje rechtsbovenin en klik op 'instellingen'.
Scrol vervolgens helemaal naar beneden totdat je bij ' Automatisch antwoord' komt. Schakel het automatisch antwoorden in door het bolletje aan te klikken. Je kan vanaf hier de begindatum en einddatum instellen, waarbij het automatisch bericht wordt verstuurd naar mensen die je emailen. Schrijf vervolgens je bericht en voer het onderwerp in. Vergeet tenslotte niet je wijzigingen op te slaan helemaal onderaan.

Bij Hotmail (outlook) :

Klik net als bij Gmail rechtsbovenin op het icoontje van de instellingen en klik vervolgens op 'meer e-mailinstellingen'. Onder het kopje ' Account beheren' klik je op 'Automatische antwoorden bij afwezigheid verzenden'. Selecteer vervolgens het tweede bolletje om dit in te schakelen. Typ je bericht. Vergeet niet het vakje ' Alleen contactpersonen een bericht versturen' uit te vinken als je ook onbekenden een e-mail wil versturen. Vergeet wederom niet je wijzigingen op te slaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de instellingen bij Gmail en Outlook (= Hotmail, Live, MSN) moet je eerst inloggen op de website en kun je het bericht daarna , bij Instellingen, activeren (zie afbeelding 1, Outlook).

Wil je een afwezigheidsbericht instellen voor een account bij een provider (b.v @online.nl, @kpn.nl of @xs4all.nl), dan ga je eerst naar de website van je provider. Nadat je bent ingelogd kun je, onder e-mail-instellingen, een afwezigheidsmelding invullen (afb. 2, xs4all).
Plaatje bij antwoord
Pieter2011