Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je screenshot van je bureaublad of welk programma moet je downloaden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik doe het met Gadwin Printscreen. Zie link. Let op dat je de gratis versie 4.7 ophaalt.
Als je het programma installeert komt het in de systray (rechtsonder in de taakbalk). Als op PrintScrn drukt kun je met de muis het stuk van het scherm wat je wilt kopiëren selecteren. Je kunt kiezen dat het ook wordt opgeslagen, dus niet alleen voor knippen en plakken,

Toegevoegd na 5 minuten:
In "mijn documenten"komt een map "Printscreen files" waarin alles komt wat je het gekozen. Reuze handig, met knippen en plakken alleen heb je maar 1 afbeelding, hier net zoveel al je wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met andere woorden, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ?:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, zonder dit programma maakt de knop printscrn een afdruk van het hele window. Daarna moet je knippen en plakken om te krijgen wat je wilt hebben. Met dit programma gaat dat in 1 keer.
En vooral als je wilt vastleggen wat je hebt gedaan om te onthouden of aan anderen te laten zien is het reuze handig.

Andere antwoorden (2)

Druk op je toetsenbord op de toets 'Print Scrn', meestal te vinden boven je insert knop.
Open het programma Paint welke standaard in windows zit ingebakken. Druk nu op CTRL+V en de kopie van het scherm komt als plaatje te staan in Paint.

Je kan deze daarna opslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanaf Windows 7 is er een knipprogramma standaard meegeleverd. Hiermee kan je een heel scherm of een gedeelte van het scherm "knippen" en bv via Word een afdruk maken.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is geen uitleg over hoe je een screenshot maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind dit zelfs een makkelijker manier omdat je gelijk kan selecteren wat je wil opslaan. +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding