Hoe schrijf ik een steeds terugkerende voetnoot in word?

Ik wil een toelichting geven in de voetnoot van een tekst. Dezelfde toelichting komt op een aantal plekken in de tekst voor: op sommige bladzijden meerdere keren, op sommige bladzijden helemaal niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen daar waar nodig een verwijzing plaats (en ook steeds dezelfde)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
10.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je exact dezelfde voetnoot meerdere keren wilt toevoegen
is er in mijn ogen vaak iets mis met de opzet van het stuk. Kies dan eerder voor bijvoorbeeld een eenmalige toelichting in de normale tekst.

Antwoorden (1)

Je moet de voetnoot 1 keer gewoon plaatsen.
De volgende keren:
Via invoegen --> verwijzing --> Kruisverwijzing ; kies voetnoot als verwijzingstype. Er komt dan een lijst met bestaande voetnoten; kies de gewenste.