1 geluidssysteem 2 computers?

Hallo iedereen,

Het volgende probleem: ik heb 1 nieuw geluidssysteem aangeschaft, die aangesloten is op mijn laptop. Maar nou heb ik 2 computers in mijn kamer die ik tegelijkertijd gebruik (met input-director) en ik vroeg me af of het mogelijk was om ook met die computer hetzelfde geluidssysteem te gebruiken, zonder de stekkers te moeten verwisselen? Weet iemand of hier software voor is? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (4)

Daar heb je een schakeling voor Sweex bied deze aan bij de mediamarkt voor €22,50 Kun je twee PC's aansturen met geluid op een monitor, toetsenbord en muis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een kvma switch aanschaffen.

Daarmee kun je beide computers aansluiten op 1 stel Keyboard, Videoscherm, Muis en Audio.
rose
14 jaar geleden
Een kvma-switch is wat overdreven voor jouw doel. Je kunt een audio-omschakelaar gebruiken. Zie de link hieronder voor een omschakelaar voor € 14,- bij Conrad, maar ik zou zelf of twee ingangen op je audiosysteem gebruken, bijvoorbeeld aux en tape of een y-kabeltje gebruiken. De laatste oplossing zorgt ervoor dat je nooit hoeft om te schakelen. Dit kan vanwege de lagere impedantie wel ten koste kunnen gaan van de geluidskwaliteit. Ik denk dat het niet veel verschil maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker. Als de tweede computer altijd aanstaat kan het zelfs heel simpel, zonder software of gedoe; de audio-uitgang van je laptop aansluiten op de aux van de vaste PC, en de audio-uitgang daar weer van, naar je geluidsinstallatie.