Heb je per see een besturingsprogramma nodig?

Ik wil een game pc samenstellen op een site daar kan je ook een besturingssysteem bijdoen maar is dat nodig kan ik iok gewoon gamen en internetten zonder besturrings systeem??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
gvrox
10 jaar geleden
Waarop zou je dan je browser en je spelletjes willen draaien ? Een PC doet maar erg weinig zonder Windows (of Linux e.d.).
gvrox
10 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar, het BIOS kom je ook wel in, dat bedien je met toetsenbord en je ziet iets op het scherm, allemaal voordat er een OS geladen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan heb je nog UEFI, de opvolger van BIOS, waar je zelfs games in zou kunnen spelen.

Antwoorden (3)

Om je PC te gebruiken heb je een besturingssyteem nodig.
Maar er zijn verschillende gratis besturingssystemen die je zou kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met als kanttekening dat als je wil gaan gamen je toch iets makkelijker uit bent met WIndows. Gedoe met Wine is ook wat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt idd mr tomaat.
Nee, voorbeelden van besturing systemen zijn Windows, Linux Mac OS. Zonder dit kun je op een computer helemaal niks

Toegevoegd na 54 seconden:
Het beste kun je gamepc laten draaien op Windows. Omdat Linux/Mac OS niet alles ondersteunen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een besturings systeem is ECHT nodig anders doet die het niet maar evtyul heeft wel gelijk met dat linux/mac OS niet alles ondersteunen