Is het runnen van een Minecraft server slecht voor je computer?

Ik wil dit graag weten, want ik wil liever niet mijn laptop beschadigen doordat ik eventueel een server host. Het opzetten en alles rond omdat lukt allemaal, ik wil alleen weten of het aanhebben van een server slecht kan zijn voor je laptop/desktop.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Hij ontploft niet hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen zijn zo bang. Je kan ook dingen testen, je kan ook een keer een risico nemen. Misschien is dit niet de beste vraag om het te zeggen maar ik moest het gewoon kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het overigens al een keer geprobeerd en zag dat het CPU gebruik omhoog gaat, alleen ik wil graag weten of dit kan zorgen dat de prestaties van de computer bijvoorbeeld achteruitgaan?
Ritsuka
11 jaar geleden
CPU gebruik omhoog is logisch, je computer moet berekeningen uitvoeren.
Je pc heeft allerlei beveiligingen tegen oververhitting en dergelijke, dus daar hoef je je niet zorgen over te maken.
Als je pc langzaam is, kan je wel merken dat bepaalde dingen iets trager gaan, maar dat is niet zo erg.
Gewoon niet teveel tegelijk willen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok. Bedankt voor het antwoord ;)

Het beste antwoord

Nee, totaal niet. Je hoeft ook niet bang te zijn voor virussen o.i.d.
Het enige wat je kunt merken is dat je pc/laptop langzamer internet heeft en ook langzamer werkt, maar dat is voorbij de seconde dat je de server afsluit. Ik raad echter wel aan bij te houden hoeveel ruimte alle gegevens kosten (map, spelerdata en eventuele mods), maar als je een enigszins goede pc/laptop hebt zal dit geen enkel probleem zijn, minecraft servers kosten dan ook niet veel geheugen. Zorg ervoor als je een minder goede pc hebt dat je niet teveel spelers toelaat en zelf eventueel niet een hoge resolutie texture pack gebruikt. Maar dat zijn slechts prestatieproblemen, geen echte (beveiligings)problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Het is een duidelijk antwoord ;)

Andere antwoorden (1)

Nee niet slecht, maar je computer kan wel slomer worden tijdens het runnen. Maar virussen enzo komen zeker niet! Gewoon een beetje slomer, maar als je de server weet uitzet is je pc gewoon weer net zo snel.