hoe kan ik het best een powerpoint presentatie opslaan ? ik kan hem niet openen nadat ik hem heb opgeslagen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Staat er nog wel .ppt achter?
Soms als je bestandsnaam aanpast, gooit hij de extensie weg, dan is het een onbekend bestand voor windows
Cryofiel
11 jaar geleden
.ppt is onzichtbaar bij de standaardinstellingen van Windows Explorer (direct aanpassen dus, die instellingen...). Tegenwoordig is .pptx gebruikelijk. Onbekende bestanden kun je alsnog openen door vanuit PowerPoint het bestand te openen. Al verander je de .ppt(x) in .doc(x), vanuit PowerPoint kun je het altijd openen.

Het beste antwoord

Als .pptx standaard voor powerpoint.

Als je het vervolgens niet meer kan openen:
Rechter muisknop op dit bestand > Openen met > Als hier onder aanbevolen- of andere -programma's geen paint staat klik je op bladeren en anders dubbel klik op powerpoit > anders klik je op bladeren > locatie:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12 (LET OP DIT KAN VOOR IEDEREEN ANDERS ZIJN)
> dubbelklik op het bestand POWERPNT(.exe) > nu zou je elke extensie met .pptx gewoon weer moeten kunnen openen.

Mvg, TheRedBull

Toegevoegd na 2 minuten:
Waar staat (dit kan voor iedereen anders zijn) houd in dat de regel ervoor een voorbeeld is waar het mogelijk staat. Dit is op een x64 pc dus anders zal achter program files (x86) niet staan. En de map Office12 kan ook anders heten dit hangt van de office versie af in dit geval is dit Microsoft office 2007.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je info ik ga er mee aan de sla.
ik ben een digibeet dus het kan even duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de info.