Youtube filmpje duurt heel lang om te uploaden, hoe kan dit?

Het is wel een lang en groot filmpje, 48 minuten en 4.7 gig. Dit duurt 800! minuten. Dit is natuurlijk niet normaal (lijkt mij). Ik heb het fraps bestand (oorspronkelijk 110 gig) omgezet naar mp4 met sony vegas pro. Mijn internetverbinding is goed. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
gvrox
11 jaar geleden
Hoe snel zou je verbinding moeten zijn volgens de provider ?

Antwoorden (2)

4.7 GB is bizar veel voor een upload. Met 100KB/s (1Mbit/s upload) is dat zo'n 783 minuten. Dat verklaart een hoop. Ik zou het bestand verder encoderen totdat het onder de 400MB komt. Dat is zat voor 48 min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Helemaal juist. Of 1Mbit/s up tegenwoordig nog als "goede internetverbinding" telt weet ik niet :)
Bestand is veel te groot. Verlaag je videobitrate naar 4000 als het een HD-filmpje (1080) betreft. Youtube doet dat anders wel voor je dus het heeft geen enkele zin om een hogere te nemen.