Bijlage komt niet mee met e-mail. Wat kan de oorzaak zijn?

Ik e-mail regelmatig met diverse mensen die allemaal bij dezelfde organisatie werken. Zelf zit ik niet bij die organisatie. Vaak worden er Word-bestanden over en weer met de e-mails meegestuurd. Van bijna alle mensen ontvang ik e-mail en bijlage netjes compleet. Maar er is één persoon waar het steeds fout gaat. Als hij me een e-mail met bijlage stuurt, komt alleen het e-mailbericht bij mij aan, zonder bijlage. Vreemd, want die mensen werken bij dezelfde organisatie, dus alle computers binnen het netwerk zouden hetzelfde ingesteld moeten zijn.

Het is al meermalen gebeurd en we komen er niet achter wat de oorzaak kan zijn. Hij zei dat ik de enige ben waar dit probleem zich voordoet. Hij vertelde ook dat hij zijn tekstbestanden altijd rechtstreeks vanuit Word naar me toe stuurt, dus niet via een mailprogramma. Wat kan het probleem zijn? Kan het bij mij liggen?

Toegevoegd na 30 minuten:
Er is nog iets opvallends aan de mails van die persoon. De mails van zijn collega's hebben allemaal een vaste corporate opmaak met een specifiek lettertype, een mooie ondertekening, een LinkedIn-logootje etc. De mails van die ene persoon hebben dat niet; die zijn allemaal heel kaal en opmaakloos in Times New Roman. Zou het iets met de instelling van de grafische set te maken kunnen hebben? Unicode en zo, veel weet ik er niet van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
6.9K
Amadea
11 jaar geleden
Staat er bij de e-mail geen mogelijkheid de bijlage als zip-bestand te downloaden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, helaas.
Er is trouwens nog iets opvallends aan de mails van die persoon. Ik zal even de vraag uitbreiden.
Amadea
11 jaar geleden
Dan heb ik het idee dat hij de mail niet in HTML stuurt. Dus dat moet hij aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt plausibel. Alleen zegt hij dat ik de enige ben die zijn bijlagen niet ontvangt. Da's dan weer raar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de bijlage openstaan terwijl je het bestand wilt versturen? Je moet dan altijd het bestand sluiten. Misschien kan dit het probleem ook zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben de ontvanger van de e-mails!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, ik bedoelde diegene die het stuurd naar jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat ik net zei klopte al helemaal nie zie ik al, excuses, helaas kan ik de reactie niet verwijderen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geeft niks, bedankt voor je suggestie.

Antwoorden (2)

Na een zelfde soort constructie te hebben uitgeprobeerd kom ik tot de conclusie dat de manier die gebruikt wordt tot gevolg heeft dat de inhoud van de bijlage de tekst in de e-mail is. Je ziet dus geen bijlage, omdat deze is omgezet in het mailbericht.
Het slimst zou het zijn als die persoon zijn mail op dezelfde wijze als zijn collega's ging versturen. Want dat ziet er beter uit, is professioneler, en kan niet tot misverstanden leiden.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie nu pas je antwoord, geen mailtje van Goeievraag gehad. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met: 'Je ziet dus geen bijlage, omdat deze is omgezet in het mailbericht.' Zou ik volgens jou het tekstbestand dat is meegestuurd als bijlage, in het mailbericht zelf moeten zien? Dat is niet het geval. Die persoon zegt dat hij zijn mail op exact dezelfde manier verzendt als zijn collega's. Ik moet hem op zijn woord geloven want ik kan niet in zijn computer kijken. Bedankt voor het meedenken.
Misschien is de bijlage te groot om te verzenden