Hoe zet ik mijn instellingen terug op google chrome?

Sinds ik een programma op mijn computer heb gedownload, opent Google Chrome telkens het tabblad "babylon search" wanneer ik een extra tabblad open. Weet iemand hoe ik dit terug kan zetten op gewoon een blanco tabblad, waarop ik mijn meest bezochte pagina's en zo heb staan? En als daar geen andere oplossing voor is dan de instellingen terugzetten, hoe ik dat kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Bij instellingen kun je aangeven wat Google Chrome moet doen wanneer je een tabblad opent. Waarschijnlijk heb je recent iets gedownload waarmee adware (soort software dat je pc vol gooit met advertenties, in dit geval babylon) op je pc is meegedownload. Kijk in je 'programma's verwijderen' optie in het configuratiescherm of daar iets bij staat wat je recent hebt gedownload. Zorg dat iets wat gerelateerd is met Babylon verwijderd wordt. Kijk ook gelijk of Google Chrome het weer normaal werkt. Zo niet, kijk dan ook nog even bij de extensies van je browser. Schakel daar ook alles uit en verwijder het als de mogelijkheid er is.

(bronnen: voorbeeld plaatje van extensies + info adware)