hoe kan ik in excel de namen van de aslijn veranderen?

Ik heb het voor elkaar gekregen met gegevens van de legenda, maar ik krijg de nunmmers 1 tot en met 6 onder de grafiek maar niet veranderd.
Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.9K

Het beste antwoord

Door op de as zelf te klikken opent er een nieuw menu met "As opmaak"
Daar kan U oa de begin en eindwaarden aanpassen.

Toegevoegd na 6 uur:
Bij mij staan daar nu datum te beginnen bij 7/03/2012, dat gegeven kan u niet in de grafiek aanpassen maar in de eerste kolom van uw data sheet.
Daar zou ik die datums moeten vervangen door een naam zodat op dat punt van de X-as die naam komt.

Excel lijkt moeilijk omdat het zeer veel mogelijkheden heeft maar er is altijd F1 (help) om u op weg te helpen of natuurlijk dit forum.

Succes.

Toegevoegd na 6 uur:
Bij mij staan daar nu datum te beginnen bij 7/03/2012, dat gegeven kan u niet in de grafiek aanpassen maar in de eerste kolom van uw data sheet.
Daar zou ik die datums moeten vervangen door een naam zodat op dat punt van de X-as die naam komt.

Excel lijkt moeilijk omdat het zeer veel mogelijkheden heeft maar er is altijd F1 (help) om u op weg te helpen of natuurlijk dit forum.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en hoe verander ik die waarden dan in namen? Ik heb nu 1 as met de waarden, die moet blijven staan, dat zijn de aantallen en die andere as, waar in jouw voorbeeld mooie data staan, daar moeten namen komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of een site waar ik het kan vinden, zou me ook al heel erg blij maken...wordt nu een beetje moedeloos van excel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuus voor mijn late reactie, maar nog hartelijk dank voor uw reactie.