Bestaat er een programmaatje waarmee je gratis verwijderde bestanden van een sd kaart kunt herstellen?

Gisteren heb ik per ongeluk een paar foto's van mijn telefoon verwijderd, die ik echt terug moet hebben. Ze waren opgeslagen op mijn sd-kaartje. Dankzij Google kwam ik erachter dat er programmaatjes bestaan die je sd-kaart kunnen scannen en zo alle verwijderde foto's terug kunnen halen.

Zo heb ik vanochtend het programma 'CardRecovery' gedownload. Nadat hij een half uur bezig was met scannen, kwam ik erachter dat hij de verwijderde foto's inderdaad gevonden had. Ik kon ze via een preview in het klein bekijken. Toen ik ze echter definitief wilde herstellen, bleek dat dit met de gratis versie niet mogelijk is, maar dat ik daarvoor de dure software aan moet schaffen. Een addertje onder het gras dus.

Weet iemand of er een gratis programmaatje bestaat waarmee ik mijn doel kan bereiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.6K

Antwoorden (4)

Misschien via Rescue Pro of http://www.datarescue.com/photorescue/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf heb een aantal freeware undeleters geprobeerd. Dit was geloof ik de enige die werkte (ondanks 't feit dat ook bij deze undeleter de interface niet echt gebruikersvriendelijk is):
File Recovery:
http://www.pcinspector.de

Onder geen beding moet je je geheugenkaartje nog gebruiken. Zet hem op read-only (met het miniscule schuifje). Sluit hem dan op de PC aan middels een cardreader en start dan het programma op en selecteer de juiste schijfletter en scan bijv. op *.jpg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Da's balen... Ff een WinXP-laptop van een vriend lenen.
Zelf gebruik ik Recuva, Dit is een voor thuisgebruik gratis programma van Piriform
Je kan bestanden herstellen met de wizard, of handmatig scannen en herstellen
http://www.piriform.com/recuva
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het proberen op de sites die hierboven al zijn gebeurd, maar haal in ieder geval je kaartje eruit, succes!