Kan je een Excel (2007) bestand ook 'opslaan als' een Word document (ipv in PDF)?

Dus niet via een (softwarematige) omweg zoals eventueel later een PDF omzetten in een Word.doc :)
Dit alleen als er geen andere optie is en welke converter is dan meer zorgvuldig?

Aansluitend zou ik graag willen weten hoe je (ben totaal onbekend met Excel!) een dergelijk 'breed' bestand overzichtelijk en leesbaar op een A4 geprint krijgt, of is dit niet goed mogelijk ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt in Excel alles selecteren, het kopiëren, en het dan in Word plakken. Dan heb je een Word-document. Je zou kunnen kijken of je met "Plakken als" het resultaat kunt beïnvloeden - het hangt maar net van jouw Excel-gegevens af op welke manier je het plakken het beste kunt doen. -- Afdrukken op A4 kan op verschillende manieren. Druk in Excel op Control-P, dan kun je alles instellen voordat je echt gaat printen, en kun je bij elke instelling eerst een voorbeeld bekijken, net zolang tot je het hebt zoals je het hebben wilt. Je kunt Excel in ieder geval opdracht geven alles te verkleinen zodat het op X bij Y pagina's past. Daarmee wordt bedoeld dat Excel alles verkleint en het dan op een aantal pagina's afdrukt. Als jij die pagina's dan naast elkaar legt, in een soort schaakbordpatroon van X bij Y velletjes, heb je je Excel-afdruk. Door X en Y op 1 te zetten, drukt Excel alles af op één A4-tje. Of het dan nog leesbaar is, hangt af van de hoeveelheid informatie die op dat ene A4-tje moet worden gepropt. Wat vaak helpt, is de kolommen smaller te maken, en in de eigenschappen woord-terugloop aan te zetten. Dat betekent dat tekst in een cel vanzelf over meerdere regels wordt verdeeld wanneer de tekst te breed is om op één regel in de cel te passen. -- Omdat ik dit specifieke Excel-blad niet ken, kan ik slechts wat algemene tips geven. Ik hoop dat dit een aanknopingspunt is om een voor jouw situatie geschikte oplossing te vinden.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100