Hoe kan ik de wifi internet verbinding verbreken in windows 7, zonder dat die automatisch weer aan gaat?

Ik heb bij de eigenschappen gekeken en daar staat niet aangevinkt dat hij automatisch verbinding moet maken. Zodra ik de verbinding verbreek, dan gaat die automatisch weer verbinden. Ik wil echter niet het internet op, alleen het thuis netwerk gebruiken. En dat is anders dan het internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.8K

Antwoorden (2)

Bij een laptop zit er vaak een schakelaar of een toestencombinatie ( merk en type afhankelijk ).
Bij een desktop kan dit ook vaak doormiddel van een toetscombinatie.

Maar je kan deze ook gewoon uitschakelen in het apparaatbeheer.
Of via het netwerkcentrum, met de rechtemuisknop op het icoontje rechtsonder je scherm klikken.
Vervolgens netwerkcentrum openen.
Klik vervolgens op je netwerk en dan zie je de optie uitschakelen.

Zoals je ziet zijn er meerdere manieren om je doel te bereiken.

Toegevoegd na 14 uur:
"Ik kan hier verbinding maken met 2 netwerken. Ik wil graag op het ene uitloggen en inloggen op het andere, maar dat lukt niet omdat hij automatisch weer naar de 1e toe gaat zodra ik de verbinding verbreek"

Je wilt gewoon wisselen van netwerk.
Dan moet je bovenstaande juist niet uitvoeren.

Klik wederom rechts op het wifiicoontje, selecteer hier je netwerk.
Klik hierop met je rechtermuisknop.
Dan ga je naar het tabblad verbinding en vink hier aan wat van toepassing is.
Je kan alles in principe blank laten.
Doe dat met alle netwerken die je in je lijst tegenkomt.

Dan moet het probleem verholpen zijn.

Mijn eerder genoemde methode heb je helemaal geen draadloos verbinding meer..............
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanuit je laptop gezien zit er geen verschil tussen het thuisnetwerk en internet. Je maakt via wifi verbinding met de router. De router verbindt de pc's in het thuisnetwerk met elkaar en met internet. Je kunt dus niet de verbinding met internet verbreken zonder ook de verbinding met het thuisnetwerk te verbreken.

Het enige dat je eventueel zou kunnen doen is in de configuratie van de router instellen dat de laptop niet naar internet toe mag. Dat is echter niet handig omdat je dat dan weer moet aanpassen op het moment dat je wel internet op wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan hier verbinding maken met 2 netwerken. Ik wil graag op het ene uitloggen en inloggen op het andere, maar dat lukt niet omdat hij automatisch weer naar de 1e toe gaat zodra ik de verbinding verbreek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het thuisnetwerk hangt dus niet aan internet?