Zet alles op een externe hardeschijf, wat je niet kwijt wilt raken. Als je geen Recovery CD hebt gemaakt kan je ook op een andere manier je laptop formatteren. Ik doe het altijd om het half jaar en heb een ASUS. Ik weet dat het bij ASUS en ACER zo werkt, andere weet ik niet zeker, maar ik moet op F9 drukken als ik de laptop opnieuw opstart, voordat je je begin scherm (waar je eventueel je wachtwoord invoert) te zien krijgt, dus zodra er bijvoorbeeld ASUS in je beeldscherm komt, op F9 drukken en dan de instructies volgen.

Zo zet je alles terug naar hoe je de laptop gekregen hebt, vervolgens gewoon de externe HDD aansluiten en je programma's, software en alles wat je nodig hebt terug zetten. fragmenteer je laptop minimaal één keer per maand zodat alles zo efficiënt mogelijk op je laptop staat.

Of zoals hierboven gezegd wordt, een recovery CD, maar als je deze niet hebt is F9 een optie, wil je het zeker weten kan je altijd even naar een ICT winkel bellen of naar de fabrikant zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maak backups van je belangrijke data zoals je foto's en documenten (op een USBschijf/stick), en pak de officiële installatie/recovery CD/DVD in je laptop, herstart het systeem en volg de instructies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opnieuw de installatie schijf erin doen. Alleen ben je dan wel alles kwijt. Of eerst reserve kopie maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede tips van mijn voorgangers. Hier nog een extra tip!
Misschien heb je de meeste data (foto's, documenten, etc.) op een ander schijfdeel (van je harde schijf) staan (bv. op D) dan de bestanden die bedoeld zijn om je operating system te laten functioneren (die staan meestal op C).
Vergeet in dat geval ook niet de favorieten en e-mails te back-uppen! Die staan op C!