Wat doet/is het fysiek geheugen in mijn notebook

als ik drie paginas internet open heb staan loopt de boel vast en als het notebook "stationair"draait gebruik ik al 50%

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Fysiek geheugen vaak RAM of intern geheugen genoemd, is het geheugen wat direct gebruikt voor het open houden van een programma. Vanaf Windows Vista is het normaal dat een groot deel van je geheugen gegijzeld wordt door Windows.

Hoeveel geheugen heb je tot je beschikking? Als het maar 1 GB is dan kan je wel eens de knoei komen, door de steeds grotere honger naar RAM door progjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Fysiek geheugen, RAM geheugen of ook wel werkgeheugen word gebruikt om data en programma's in te zetten waar je op dat moment mee aan het werk bent. Hierdoor is het veel sneller toegankelijk dan wanneer het vanaf de harde schijf zou worden gedraaid.
Doordat Windows steeds meer interne programma's krijgt, welke allemaal in het werkgeheugen gestopt worden, zal deze steeds meer belast gaan worden.
Vaak hoor je dat je meer werkgeheugen in je pc of laptop moet bijprikken. Bij een 32-bits machine kan je tot 3Gb werkgeheugen gaan. Als je meer nodig hebt zul je naar een 64-bits machine toe moeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste ipzy, (leuke hond trouwens!) Bij dit soort vragen moet je echt meer gegevens verstrekken. Welk besturingssysteem, hoe oud is de laptop, welke programma's gebruik je. Ook belangrijk wat je met die laptop doet. Veel op internet? veel downloaden? Dan is mogelijk een gericht antwoord te geven. nu zijn het allemaal gissingen.
Wat helpt als het geheugen groot genoeg is, is laptop leeg maken en opnieuw installeren. En voor de toekomst alle onzinnige programma's weglaten.
Succes