Wat kan ik met deze optie(s) op mijn iPhone ?

Ik heb zojuist een update gedaan op mijn iPhone en kreeg ineens deze functie(s) erbij.
Kan ik hiermee whatsappen zonder te typen maar dmv spreken ? Dat zou super zijn maar dat zal wel niet...
Weet iemand waar dit voor is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Dat is voor mensen die niet goed kunnen zien als je dan iets aantikt word het voorgelezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op je iphone een stukje tekst heb je meestal de optie om dit te kopieren. Nu de funcie aan staat kun je deze tekst ook laten uitspreken. Dit is wel erg nep omdat je er amper wat van verstaat in het nederlands. Dit is dus vooral voor engels-talige landen denk ik.

Ik weet niet zeker of je dit al hebt:
Als je een 4s of iphone 5 hebt heb je ook een microfoontje in je toetsenbord. Ik weet iet zeker of je dit al hebt of je dit met deze functie aanzet. (Ik heb een iphone 4)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee je moet een stukje tekst selecteren. En dan heb je de optie spreek uit.
Het is met siri wel mogelijk om berichten en telefoon gesprekken te starten of te versturen door middel van alleen te praten.

De functie die jij overigens bedoelt is inderdaad alleen bedoelt om teksten die je selecteert uitgesproken te laten worden.

Toegevoegd na 26 seconden:
Ook hiervoor geldt alleen voor mensen met een iPhone hoger dan 4 dat siri bestaat.