Hoe maak ik van mijn mp3 bestanden een DVD?

Welk programma kan dit (geen Nero!!!).

Een DVD, met mp3 muziekbestanden, die op een standaard DVD speler af te spelen is. Dit is dus de DVD speler die bij de televisie staat.

Ik heb Windows XP.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je dit Beerg? MP3 hoort niet bij de DVD standaard, een standaard settop DVD-speler hoeft dit dus niet te ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan, ik weet alleen nog niet hoe nee. Met het antwoord van rose kan ik wel weer even vooruit :-)

Het beste antwoord

Gewoon de bestanden erop branden, precies hetzelfde als bij een CD.

Het probleem is alleen dat sommige (oudere) DVD-spelers om een vreemde rede alleen MP3's willen lezen van CD's.

Toegevoegd na 43 seconden:
Je kunt het desnoods gewoon in Windows doen als je Windows XP of hoger hebt door de bestanden naar de lege DVD te slepen.

Maar waarom geen NERO?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nero = Blue Screen of Death hiero... Of elke 3de DVD naar de knoppen :s
Goeie tip trouwens, want wellicht is dat aan de hand, dat hij dus alleen CD's wil slikken!
Gaan we ook weer proberen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad een probleem van een opstandige standaard DVD speler. Deze speelt ze gewoonweg niet af, een andere doet het nu wel. Dank je wel voor deze tip!

Andere antwoorden (3)

Ik gebruik zelf Audio DVD Creator
rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaan we even proberen, dank je wel alvast :-) +1
Het beste is het branderprogramma te gebruiken dat op je pc geinstalleerd is (blijkbaar geen Nero ). Kies in de Wizard van het branderprogramma Muziek DVD maken. Het juiste venster wordt dan geopend. Voeg in dit venster de gewenste MP3 bestanden toe (Add), plaats een DVD in het DVD station en controleer voordat je op Branden klikt even of er een optie is: afspelen op pc of afspelen op externe dvd-speler. Zo ja, kies dan Externe DVD-speler.

Toegevoegd na 5 uur:
Heb je geen geschikt branderprogramma, kijk dan eens naar de tool bij uitstek en die Audiograbber heet. Deze is te downloaden op www. audiograbber.nl
Op deze site vind je ook uitgebereide instructies over het gebruik. Vergeet niet het onderdeel LAMEAin'tMP3 EncoderDLL te installeren omdat dit nodig is voor de conversie naar MP3

Toegevoegd na 5 uur:
De tool Audiograpper zet je bestaande muziekcollectie op cd om naar MP3 en is dus eigenlijk niet het programma waarom je vraagt.