Hoe installeer ik mijn scanner Canoscan LiDE 110 op mijn Compaq mini 110?

Ik heb geen cd-station. Daarom heb ik de software voor de scanner driver van internet gedownload en geïnstalleerd. Vervolgens probeer ik te scannen met de Wizard van Windows, en dat doet hij braaf. Maar er wordt vervolgens niks gescand. Hoe kan dat? Wat doe ik verkeerd? Iemand ervaring?

Toegevoegd na 14 uur:
Het is inmiddels gelukt. Ik was zo slim om hem vandaag eens te ontsluiten, toen lukte het wel.....:) In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.3K

Antwoorden (2)

Probeer eerst eens je PC te herstarten, waarschijnlijk zit de scanner nog niet in de registry. Als dat niet werkt, kijken bij je Device Manager, als je daar je scanner niet bij ziet staan, opnieuw installeren. Canon heeft ook zelf een besturingsprogramma voor de scanner: ga naar de canon-map en zoek daar naar de *.exe -bestand, die dan aanklikken en dan moet het werken. Kan zijn dat de scanner zo oud is dat WIndows daar geen stuurprogramma meer voor heeft. Je kan ook nog proberen de scanner te installeren in de XP-modus. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De scanner is tamelijk nieuw, de computer is ouder, met XP erop. Andersom dus. Daar zou het probleem kunnen zitten. Wat is de XP-modus?
Maak je niet eerst een voorbeeld (voor) scan en daarna moet je echt scannen ?
Als hij scant en je krijgt beeld dan lijkt mij dat je scanner gewoon goed is
maar wellicht kijk je tegen de voorscan af waar je eventueel de scan grootte nog kan veranderen ?

hij maakt normaal een voorscan zodat je kan zien is dit goed moet er nog iets af ? bijsnijden etc
en pas als je tevreden bent druk je nog een keer op scan
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorbeeld levert blanco vel op. Vergroten dan wel verkleinen levert niks op. Er staat gewoon niks. Er is niet gescand.
capthavoc
11 jaar geleden
Kleuren)inkt niet op ? als er wel een vel uit komt dan zou je zeggen dat ie wat vindt
kan je een plaatje op de pc wel bekijken en opslaan ??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tis inmiddels gelukt. Ik had een schuifje vergeten om te zetten....erg slim:)