Als je wel eens met photoshop hebt gewerkt, weet je dat je een achtergrond kan selecteren. Als die achtergrond één kleur heeft, is dat één klik en dan control-x ofwel, weg er mee. Daarna kan je, wat je over hebt, over een andere achtergrond plakken.
Voor een foto niet zo belangrijk, daar kan je wel met de hand de achtergrond verwijderen.
Maar een seconde film heeft minimaal 15 beelden.
Een greenscreen is dan dus erg gemakkelijk.
Om te voorkomen dat er ook nog iets verdwijnt, uit de kleding van een van de mensen bijvoorbeeld, wordt er gekozen voor een smerig kleurtje groen, dat je niet snel ergens anders zult tegenkomen.
Hoe monteer je het?
hangend aan de muur, met een uitloop naar de grond, zodat datgene dat je wilt overhouden (dat zijn niet altijd mensen) ook aan de onderkant op de kleur staan die je later weg wilt halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Aanvulling uit eigen ervaring.
Zorg dat je geen weerspiegeling hebt van het groene scherm op bijvoorbeeld, een tafel of personen. dat heb ik gehad. Mijn "nieuwslezer" had ineens een hap uit haar gezicht, en uit de tafel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima aanvulling!