programma dat voorkomt dat je pc wordt afgesloten?

hoi, ik heb geregeld mijn pc aanstaan voor langdurige taken ( downloaden, kopeeren van grote bestanden, converteren ect...) maar wanneer windhoos, adobe, of wat dan ook een update geinstaleed heeft sluit die mijn pc vrolijk opnieuw op... en ik kan weer op nieuw beginnen.
mijn vraag: bestaat er een freeware prog wat voorkomt dat je pc wordt afgesloten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Ja dat o.a. met ShutdownGuard:

http://code.google.com/p/shutdownguard/

Maar handiger is om de automatische Updates van Windows en Adobe geheel uit te zetten en zelf 1x week handmatig gaat kijken naar Updates.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thnx.. updates zelf doen??.....ben k te lui voor XD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je niet zeuren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel, ik geef toestemming om te installeren..niet om mijn pc opnieuw op te starten :P

Andere antwoorden (1)

Ja door dit in te stellen in het register.
Dan hoef je geen speciaal programma te downloaden of te installeren.

Je doet dit door de windows toets en de R in te drukken.
Dan geef je in het venster dat verschijnt het volgende aan:
regedit

Daar ga je naar: HKEY_LOCAL_MACHINE, deze serie mappen vouw je uit.
Dan ga je naar: Software, die vouw je ook uit.
Dan ga je naar: Policies, uitvouwen.
Dan naar: Microsoft, uitvouwen.
Dan: Windows
Dan: WindowsUpdate (als deze map er NIET is) dan maak je die zelf:

Dit doe je door met je rechtermuistoets op de map Windows te klikken, en dan "nieuw, sleutel" die map noem je: WindowsUpdate

In de map WindowsUpdate moet je dan weer een map aanmaken, dit doe je door met je rechtermuistoets op de map WindowsUpdate te klikken, en dan "nieuw, sleutel" die map noem je: AU

Dan ga je in die map staan. In het rechter scherm klik je dan met je rechtermuistoets: nieuw, DWORD waarde. Deze geef je de naam: NoAutoRebootWithLoggedOnUsers
Daarna klik je die nieuwe DWORD waarde aan, en kies voor bewerken, zet de waarde op 1

PC opnieuw opstarten, en voor zo ver ik weet zal de PC daarna niet meer uit zichzelf gaan herstarten voor updates.

Zo doe ik het zelf altijd, want Windows heeft de vervelende gewoonte om bij mij om 3:00 's nachts opnieuw te gaan opstaretn, als ik bijvoorbeeld een film aan het renderen ben.