wat is de beste(of een erg fijne) videoplayer voor bijna alle video indelingen?

ik wil graag films kijken op mijn tv via de laptop via hdmi, maar ik heb geen zin om 100erden videoplayers te downloaden voor ieder bestandstype. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.6K

Het beste antwoord

Ik vind VLC player erg goed.
Gratis, open source, heeft enorm veel codecs dus niet steeds gedoe om een codec te zoeken voordat je een video afspeelt, en geeft ook veel informatie.

http://www.videolan.org/

Toegevoegd na 2 minuten:
terwijl ik aan het typen was heeft VleeslozeBodybuilder dezelfde player aangeraden. Ik ben het dus helemaal met de vorige beantwoorder eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

VLC media player is veruit de bekendste en volgens mij zelfs de beste media player...

VLC media player (VLC, oorspronkelijk VideoLAN Client) is een vrije mediaspeler, die deel uitmaakt van het VideoLAN-project. De speler ondersteunt een groot aantal audio- en videocodecs en kent ondersteuning voor dvd's, vcd's en diverse streaming-protocollen. Ook kan het diverse imageformaten, zoals iso's en nrg's direct lezen. Bovendien kan VLC ook ingezet worden als server om video te verzenden in unicast of multicast over IPv4- of IPv6-netwerken. De speler gebruikt de libavcodec-bibliotheek uit het FFmpeg-project om de vele mediaformaten te ondersteunen, en gebruikt de dvd-decryptiebibliotheek libdvdcss om het afspelen van geëncrypteerde dvd's af te handelen. VLC biedt ook mogelijkheden voor het converteren van veel media van het ene formaat naar het andere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste vind ik: sMplayer. Deze vreet ALLES, maar het mooie ervan is dat je ook vooruit kan spoelen met vloeiend beeld. Dit in tegenstelling tot heel veel andere players die vaak "verspringen", net zoals een videorecorder. Hij speelt traploos per tienden versneld af: 1.2 - 6.4 sneller etc. Verder kan je deze met een (draadloos) toetsenbord heel makkelijk bedienen met heel veel sneltoetsen (gewoon op een normaal toetsenbord).

http://smplayer.sourceforge.net/downloads.php

(die van 15,73 Mb nemen)

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kan er ook frames mee vastleggen als plaatje etc. Hier een overzicht wat je met je toetsenbord allemaal kan doen:

http://www.keyxl.com/aaa2fa5/302/MPlayer-keyboard-shortcuts.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de sMplayer gratis?
Zelf geef ik de voorkeur aan GOM Media Player. Je kunt er mee vergroten, verkleinen, vertragen, versnellen, en codecs ophalen gaat bijna vanzelf.