Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe beveiligd men een PDF?

Maandelijks scan ik mijn loonbrieven met mijn HP printer. Ik scan deze als PDF-document omdat dit bijna op elke computer leesbaar is. Echter publiceer ik deze op Livedrive, maar ik wil dit niet onbeveiligd publiceren daar het nogal gevoelige informatie bevat.

Mijn vraag is, hoe kan ik een PDF document beveiligen met een wachtwoord? Ik gebruik enkel Adobe Reader en niet Adobe Acrobat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
465

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op Livedrive hoeft u die niet te beveiligen want enkel u kan die files lezen onder uw paswoord, zelfs de medewerkers van Livedrive kunnen die niet openen.
Natuurlijk geldt dit niet voor bestanden die u deelt via uw briefcase.

Hieronder een copy vanop Livedrive

Kunnen jullie in mijn bestanden kijken?
CloudDrive medewerkers hebben absoluut geen toegang tot je bestanden. Als reseller kunnen we alleen je account gegevens wijzigen, nooit bij je bestanden.

Hoe veilig is Livedrive?
Livedrive is zeer veilig. De data centers maken gebruik van technologie die voldoet aan defensie standaarden om je bestanden te versleutelen en veilig te houden. Livedrive heeft ondersteuning voor SSL verbindingen tussen je PC en de servers zodat je geen risico loopt tijdens het versturen van je bestanden. Alle bestanden die je opslaat bij Livedrive worden redundant op verschillende locaties opgeslagen. Hierdoor zijn je bestanden veilig voor hardware problemen en andere storingen.

100% veilig
Je online backup is prive en veilig. Livedrive gebruikt de militaire graad van versleuteling en je backups worden opgeslagen in Livedrives state-of-the-art datacentra.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij kan dit alleen met Adobe Acrobat. Dan nog is die beveiliging gammel. Met winrar kun je de ingescande PDF zippen en voorzien van een wachtwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang de computer van de TO het maar heeft. Winzip of Winrar is echter gemeengoed op computers. Dat moet dus geen belemerring vormen. Als we zo gaan beginnen, dan kunnen we ook stellen dat Adobe Reader niet op elke pc geinstalleerd is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding