Webcam beelden opnemen zonder dat mijn pc aanstaat?

Het is mogelijk om met bepaalde programma's je webcam beelden op te nemen. Nou zou ik graag hebben dat mijn pc webcam beelden opneemt zonder dat mijn pc aanstaat. Aangezien dit elke dag veel stroomt kost. Ik wil mijn auto in de gaten houden. En daarnaast wil ik in de gaten houden wat onze vogeltjes doen en zeggen terwijl wij aan het werk zijn. Heeft iemand hier iets voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan toch veel makkelijker gewoon een cameraatje kopen, dat is veel beter dan een webcam de hele dag aan laten. Zo'n camera kost tegenwoordig niets en heeft ook nog eens goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar om je auto in de gaten te houden? Je mag niet zo maar een deel van de openbare weg
filmen met een aangebrachte camera.
art. 441b Wetboek van strafrecht.

Antwoorden (5)

Het is mogelijk als je een webcam hebt die niet op stroom werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de opname dan? Daar gaat het om. Ik heb tot nu toe enkel de pc nodig voor de opnamen.... Maar de pc kost stroom als je die de hele dag aanlaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarop werkt die dan wel, Pindakaas of zangzaad ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt dan beter een beveiligingscamera nemen die de beelden extern opslaat. Dat kost ook geld en stroom, maar dan kan je PC uit staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De stroom is het probleem niet. Kwestie van zorgen dat er ook spanning staat op de usb poorten als hij uit staat. Het opnemen daarentegen wordt wat lastiger.....
Dat lijkt me technisch onmogelijk. Het 'ding' dat opneemt moet voorzien van spanning om het te laten werken. Je kunt bijv. ook je virusscanner niet laten werken als de pc is uitgeschakeld.
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
De spanning is niet eens het punt. Dat kun je nog met batterijen of netvoeding regelen.
Het gaat er om dat de beelden uit de camera gelezen worden en dat die opgeslagen worden.
En dat doet de PC.
Beeld opnemen is niet mogelijk maar een ipwebcam kan wel data live streamen naar je router
eventueel kan je dan via remote wel opnemen maar kan je niet zonder beeld opnemen dan wordt het lastig.
capthavoc
11 jaar geleden
Is niet 'onmogelijk', maar ik vraag me af wat het nut is van een omslachtige 'workaround' versus stroomverbruik.
Een webcam ontvangt beeld (en evt geluid), dit is data. Deze data moet ergens opgeslagen worden. Is het niet op de harde schijf van je pc, dan wel ergens anders op een harde schijf, bijvoorbeeld via je router, naar een harde schijf op een webserver (omslachtig!).
Deze harde schijf op een webserver, wat in feite ook een pc is, verbruikt ook stroom, kost ook geld, etc, kortom hetzelfde verhaal als je pc thuis, alleen betaal je ook nog eens geld voor serverspace, webcambeelden kunnen best veel schijfruimte in beslag nemen, hoe meer schijfruimte op de server je nodig hebt, hoe meer dit kost...

Andere optie is om live te streamen, buiten je pc om via je router, op een eenvoudige webpagina (op een webserver, die aan staat en dus geld kost), maar dan kan je alleen 'live' kijken en dus niet terugkijken.

Optie 3; vergeet je pc en je webcam en zoek eens naar 'spionage spulletjes', zoals dit: http://www.spycamerashop.nl/verborgen-cameras/spy-camera-adapter.html (verbruikt ook stroom overigens).

Wellicht kan je op een of andere manier direct vanaf je webcam op een portable harddisk opslaan, maar dat betwijfel ik en ik denk dat er toch wel een operating system tussen moet hangen..ik kon er iig niks over vinden. Misschien kan je pc webcambeelden opslaan terwijl deze in slaap-modus is, maar ook dat betwijfel ik, ik kon ook hier iig niks over vinden.

Mijn advies; als je het echt zo belangrijk vindt, laat je pc lekker brommen, zet je monitor uit en gebruik je magnetron 1 keer per week minder... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doe niet moeilijk!
download teamviewer op beide pc's en verbind ze met elkaar!
(verbind de pc met de pc + webcam)

Klik op Extra>leeg scherm tonen en klik op "Ja" en download de "Monitor driver"(pop up)