Hoe lang kun je geluid opnemen met de geluidsrecorder van Windows?

Het gaat om die van Windows Vista.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.1K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat die recorder direct naar je harddisk toe opneemt. In dat geval dus kun je opnemen zo lang je harddisk nog niet vol is. Ter referentie: CD-kwaliteit (16bit/44.1KHz) is ongeveer 10MB per minuut.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is niet te zeggen, het e.e.a. heeft te maken met sample rates, schijf capaciteit en partitieindeling
De oudere windows versies stopten met 60 seconden al.
Als je op een fat 32 partitie werkt zal hij stoppen zodra hij de 2 Gb grens nadert.

Hier een paar sample rates
Mb/s is Mb per seconde

44100 Hz, 32 bit, stereo = 20 MB/s
44100 Hz, 16 bit, stereo = 10 MB/s
22050 Hz, 8 bit, mono = 1.25 MB per minute.