Ik ben met een verslag bezig in ms word en ik wil 1 bladzijde (met een schema) in afdrukstand liggend. Hoe moet ik dat doen?

Omdat ik alleen die ene bladzijde liggend wil, dacht ik dat het hielp om alleen die bladzijde te selecteren en dan voor afdrukstand liggend te kiezen, maar dan wordt het hele document zo. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Sectie invoegen en voor de betreffende pagina de afdrukstand aanpassen naar 'landscape'. Daarna weer een sectie-einde om de rest in portrait af te drukken.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je me vertellen hoe ik dan een sectie invoeg?
paulus811
11 jaar geleden
Tuurlijk, in Word 2007 is het menu PAGINA_INDELING knop EINDE MARKERINGEN > Sectie einden-Volgende pagina. Ik heb helaas niet de Engelse vertalingen voor je, maar PAGINA-INDELING is het 3e menu vanaf links.
paulus811
11 jaar geleden
En om de pagina liggend af te drukken, ga je naar PAGINA-INDELING > Afdrukstand > Liggend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks, gelukt! En het is me op dezelfde manier ook gelukt om de pagina daarna weer 'staand' te krijgen
paulus811
11 jaar geleden
Leuk berichtje en mooi dat het gelukt is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer goede tip, ik denk dar er hier een paar mensen wel een + mogen geven aan HiQer en zeker als beste tip mag beoordeeld worden. Proficiat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met je extra uitleg had ik het snel voor elkaar en wat ik ook fijn vond: je was snel met je antwoord, dus ik hoefde niet lang te wachten voor ik verder kon met mijn schema. Dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Zelfde wat je zelf zegt, dit is goed! Allee dit maal alleen die pagina selecteren. Bij aantal: 1pagina en dan de juiste selecteren (paginanummer) succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
No way HiQer, dit gaat dus niet werken! Omdat je zo'n leuke naam hebt, geef ik geen min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, maar hoezo zou dat niet werken? Zo doe ik t altijd al. Je kiest de afdruk soort, welke pagina je wilt printen het aantal en klaar..
Doordat je zegt maar 1 pagina te willen afdrukken en welke dat is kan t niet misgaan. Toevallig dinsdag nog gedaan!
paulus811
11 jaar geleden
Ik snap je, maar dan moet je een document wel in 3 delen printen. Eerst het eerste stuk staand, dan de ene pagina liggend en daarna de rest weer staand. Kan inderdaad, maar het kan dus handiger, zoals ik in mijn antwoord beschrijf. Je kunt dan in één keer het hele document afdrukken en de printer schakelt dan zelf om. Maar je hebt gelijk, fout is jouw aanpak niet (ben ik even blij dat ik geen min gegeven heb ;-)
ik zie dat het je al gelukt is maar ik weet nog wel een manier die misschien iets makkelijker is.

1) selecteer de pagina('s) die je liggen wilt hebben.
2) ga naar "pagina instellingen" onder het kopje "pagina indeling"
3) druk bij "afdrukstan" op liggend.
4) kies onderaan bij "toepassen op" de keuze "geselecteerde tekst"

dan heb je alleen de geselecteerde pagina('s) liggend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij ook bedankt, is ook een goede manier. Plusje van mij