Een aantal progammas starten niet meer op,wat nu?

Hallo,

Laatst heb ik voor iets alle services (exclusief Microsoft) uitgeschakeld bij msconfig. Hierna is het mij opgevallen dat een aantal progammas niet meer starten, Firefox, Xsplit etc. Ik heb inmiddels de services weer ingeschakeld, en een systeemherstel gedaan maar ik heb nog steeds het probleem. Wat kan ik hieraan doen? (Windows 7)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
11 jaar geleden
waarom had je dat allemaal uitgeschakeld dan? nooit zomaar doen als je niet goed weet waar je mee bezig bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat het geen kwaad kon, omdat het weer in te schakelen was.
Ritsuka
11 jaar geleden
maar waarvoor had je het uitgezet dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4 staan er op 'Gestopt', de rest staat op 'Actief'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zo nodig iets wil in- en uitschakelen installeer dan "codestuff starter". Eenvoudig te gebruiken en minder risico.

Antwoorden (3)

Ik had het als reactie toegevoegd maar misschien kan je er ook jou probleem mee oplossen.
Voor in- en uitschakelen kun je volgens mij veel beter bijv. "codestuff starter" installeren. Eenvoudig te gebruiken en minder risico.

Toegevoegd na 35 seconden:
jouW probleem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is om van al die services gewoon af te blijven. Indien je er wel aan zit zoals nu kunnen sommige onderdelen van je pc niet meer correct werken. En zal je inderdaad een systeem herstel of iets dergelijks moeten uitvoeren.

Probeer alles dus weer terug te draaien door de services in te schakelen en eventuele Windows updates te doen. Zorg er de volgende keer voor dat je niet zomaar aan dat soort dingen zit. Het zit niet voor niets goed verborgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaliter behoeft je hierin geen systeemherstel te doen.
Je dient gewoon weer aan te vinken wat je eerder hebt uitgevinkt en daarna je pc/laptop even opnieuw op te starten.
Als het goed is geeft hij dat zelf ook aan.
Maar als je het in het ene tabblad hebt weggevinkt, kijk dan ook even na in de andere tabbladen.
Sommige hebben de eigenschap als je ze bijvoorbeeld bij services hebt weggeklikt dat deze ( indien van toepassing ) ook in het tabblad opstarten worden uitgevinkt.
En bij een eventueel herstel wil het omgekeerde wel eens laten afweten.

Een tip, onthou of noteer welke je aan of uitvinkt.
Je kan door hierin te zitten rondpoken veel winst behalen, maar zoals je al reeds gemerkt hebt kan het ook tegen je werken.
Mocht je er niet meer uitkomen, vink dan alles weer aan en begin gewoon weg opnieuw.

Ben je echt los, dan kun je ook ( dmv rechtsklikken op "deze computer" ) en vervolgens op beheer klikken.
Je komt dan in het computerbeheer.
Links onderin zie je nu staan "services en toepassingen".
Klik hierop zodat deze openklapt, en klik nu op "services".
In het rechterveld zie je nu verscheidene opties ter uwer beschikking.
Wees hierin echter terughoudend en overtuig u zelf eerst als u hierin wijzigingen in wilt doorvoeren.
Er zijn op het www gigantisch mooie handleidingen hiervoor te vinden, maar let hierbij wel op dat geen enkele computer hierin gelijk is.