Bestaat een digitale tombola?

Het gaat mij om een programma waarin je het aantal verkochte loten invoert en in plaats van aan de slinger te draaien bepaalt de computer de winnende getallen. Bestaat iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Men zal al snel denken dat er mee gerommeld is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was de vraag toch niet? :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was het antwoord ook niet koolmees maar een reactie....!

Het beste antwoord

Dat kun je prima online doen.
http://www.random.org/integers/

Stel je hebt 200 loten verkocht, en je wilt 3 prijzen trekken dan vul je in:
Generate 3 random integers
en
Each integer should have a value between 1 and 200

De laatste optie is niet belangrijk, en is er alleen maar voor de uitvoer op je scherm.

Nog een voorbeeld: als je lotnummers liggen in de range 700000 en 700250 (250 loten verkocht), en je wilt alleen maar één hoofdprijs uitreiken dan vul je in:
Generate 1 random integers
en
Each integer should have a value between 700000 and 700250.

Als je klikt op "advanced mode" is er nog veel meer mogelijk.

Je kunt het ook door Excel laten doen. Typ in Google: random number generator excel, en de hits vliegen je om de oren. Er zijn zelfs filmpjes op youtube waar het precies wordt uitgelegd. Maar als je niet dagelijks met Excel werkt, moet je er wel een uurtje voor gaan zitten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wat ik zocht! Heel erg bedankt!