Wie weet er leuke computerspellen voor de leeftijd 10 - 14?

Het is voor een openbaar jeugdcentrum. De spellen moeten makkelijk en snel te spelen zijn. Dus geen lange verhaallijnen e.d. Multiplayer zou leuk zijn. Mag een beetje geweldadig zijn. Platform is PC.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt wat je zegt, het is natuurlijk ook geen voorwaarde. Als een spel zonder geweld ook leuk is en populair dan verkies ik die natuurlijk boven een geweldadiger spel. Er draait bijvoorbeeld wel Medal of Honor. Hier zit wel enig geweld in (je moet je tegenstander neerschieten), maar het is weinig realistisch en er is geen bloed te zien whatsoever. De richtlijn van dat spel is denk ik wel 16+, maar in dit geval ga ik dat niet uninstallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er tegenwoordig niet onderuit. Als ze het op het openbaar jeugdcentrum niet spelen (de geweldadige spellen) dan doen ze dat thuis wel.
Nou moet ik zeggen: liever geen geweld. Maar sommige spellen zoals inderdaad Medal Of Honor zie je verder niks ernstigs en een kind realiseert zich op de leeftijd wel dat het een spel is en zal niet daarna het zelfde in het echte leven uit proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk.. ik ga er ook niet tegen in. Het is geen goed spel (al die schietspellen niet) om te spelen in de omgeving van kinderen.
Neemt niet weg, dat kinderen de spellen thuis al spelen. Ik hoor ze in groep 8 niet anders praten. En in mijn tijd was dat ook al zo. dan speelde je Unreal Tournament op het voortgezet onderwijs. Maar je hebt gelijk, eigenlijk zou het niet moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geeft niks, was even slikken maar je hebt wel gelijk. Ik ben 19. Heb net een opleiding als onderwijs assistent achter de rug en heb zelf ook wel gezien wat het met kinderen doet.. of juist niet. Ik doe nu HBO Academie mens en maatschappij , 3ps opleiding.. oftewel: Pedagogische en psychologische studies. Ik zou beter moeten weten je hebt gelijk. Al heb ik nooit het 'vriendje' van willen zijn. Van mijn leerlingen of oppas kinderen. Ik heb wel duidelijke regels voor de leerlingen en oppas kinderen. Mijn oppas jongen van 12 speelt ook spellen die 16+ zijn, omdat zijn moeder het toelaat. Als ik er wat van zeg, vertelt hij het zijn moeder en die praat het dan 's avonds als ze thuis komt weer zogenaamd goed. En daarmee bedoelde ik eigenlijk: je kunt er niet onderuit. Wat thuis gebeurt, verander je niet op school of zo'n jeugd honk, omdat je niet de steun van de ouders achter je hebt. :) Dat vind ik net zo vervelend als jij :)

Het beste antwoord

Wat leuke race spellen zoals: need for speed of burnout. Kun je prima multiplay spelen ook en je hebt de mogelijkheid om snel van start te gaan zonder veel verhaallijnen.
Daarnaast zijn sportspellen populair bij de jongens en meiden houden vaak van verzorgspellen. Een dierensalon openen of paarden verzorgen o.i.d. (veel titels op bol.com)

Sommige jongeren houden van educatieve spellen: lingo, tien voor taal, 1 tegen 100 of weekend milionairs. Deze heb je ook vaak in jeugduitvoeringen. Simpel en leuk te spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kinderen van die leeftijd vinden race en voetbal spellen wel leuk. Vooral casual gamers (gamers die weinig gamen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voetbal had ik nog niet aan gedacht. Even fifa opsnorrelen :) Race heb ik need for speed voor, wordt in vrij lage mate gespeeld. Populairst is Medal of Honor (fps) wat niet heel erg bloederig is...
'The Lost Tomb'
Leuk en educatief.
http://arena51nl.partners.boonty.com/fiche.php?intIdGame=392410
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks! Ik zal eens kijken wat het is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de site staat 'ie voor 19,95, maar ik heb 'm zelf gekocht in een speelgoedwinkel voor 9,95 (weet alleen niet meer welke winkel).
Ik raad je echt online spelletjes aan. Dat heeft heel veel voordelen: het is gratis, met veel spelletjes kun je multiplayen.
Wel moet je het overzicht houden, want voor je het weet zitten de kids op verkeerde sites.
Als je het juist daarom vraagt: Dus ze mogen níét op internet zie dan idee 4 t/m 6:

Bron 1:
http://www.racespel.nl/
(allerlei race spelletjes op een rij)

Bron 2:
http://www.gameroo.nl/puzzel
(puzzel spelletjes en ook andere categorieen)

Bron 3:
http://www.spelletjes.nl/
( goed kindvriendelijke site zonder 18+
en wèl MMO spellen, kunnen ze dus samen spelen. *multiplayer)

Idee 4: Een spel van The Sims 2 (of 3)
Idee 5: Spore (zijn vele varianten op)
Idee 6: treasure Masters Inc

Vaak met games houden velen rekening met dat meer jongens dan meiden 'gamen'. Maar ook meiden houden wel van wat spelletjes.
Dáárom is racen en schiet spellen niet altijd een optie.
Als je om en om doet, heb je zowel spellen voor meiden als jongens.

Dat is het handige van online sites, daar staat voor ieder wat wils op. Zolang je maar een oogje in het zeil houdt.

Succes en veel plezier!