Alle .exe bestanden veranderd in Winrar files?

Mijn broertje wou iets openen met Winrar, en de optie 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' was aangevinkt maar kon niet worden veranderd. Ik kan hier ook geen screenshot van maken omdat ik Paint niet meer kan openen. Zelfs Winrar weggegooid, en de pc opnieuw opgestart, maar niks heeft geholpen.. En als ik winrar probeer opnieuw te downloaden kan dat ook niet omdat het .exe is, en het moet geopend worden met Winrar, maar die staat er niet meer op. Hoe lossen we dit op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw probleem zit in het volgende: de naam van een bestand is niet hetzelfde als de inhoud ervan.
dus "bestand.txt'' is de naam, en vaak zal er tekst in zitten. Je kan de naam veranderen in "bestand.xls", maar de inhoud wordt dan niet ineens een excelwerkblad, nee het blijft een tekstbestand. Dus doordat je dit niet snapte ging je dingen doen als programma's weggooien. Dat was niet nodig. Zie verder de antwoorden.

Antwoorden (3)

rechter-muis knop op het bestand en dan openen. Kies daarna Winrar uit of zoek rechts boven en typ in Winrar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer een systeemherstelpunt te herstellen.
Op http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-windows_programs/exe-files-open-with-adobe-reader/16be61fe-76ef-4b91-9f60-3338cbcefb97 staat nog wat info.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klik met de rechtermuis op het bestand.
Ga nu naar eigenschappen.
Je ziet dan nu bestandtype en openen met.
Klik hier op wijzigen.
Met een beetje geluk zie je hier de originele verwijzing nog staan.
Daarna toepassen en op Ok klikken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lukt datgene niet, kan je inderdaad nog een herstelpunt pakken.
Pak wel de datum/tijdstip die het dichtst bij het "ongeluk" zit.

Toegevoegd na 19 minuten:
Het pad voor het openen met of bestandstype wijzigen is;
C:\Windows\System32\Msiexec.exe

Een nieuwe verwijzing naar dat bestand zou afdoende moeten zijn.