Hoe kan ik het automatisch afspelen van een USB-stick uitschakelen?

Ik heb een USB stick die, zodra deze in de Pc wordt gedaan, een autorun.exe uitvoert die verwijst naar een internetsite. Hoe kan ik dit uitzetten? De USB-stick is niet te zien via 'Deze Computer'
Het is een soort reclame eigenlijk, maar ik wil hem zelf gaan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.8K

Het beste antwoord

Rechtsklikken op deze computer,
dan naar beheren.
U komt dan in het computerbeheer.
Ga hier naar schijfbeheer.
Als het goed is kunt u nu uw usbstick zien.

Als u hierop rechtsklikt dan ziet u verschillende opties.

Klik nu op stationsletter en paden wijzigen.
Als het goed is is het veld wat u dan te zien krijgt blank.
Klik nu op toevoegen, en geef de stick een passelijke driveletter ( bijvoorbeeld D ).

Nu is uw stick zichtbaar in deze computer.
En is daar ook benaderbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarna kunt u de stick gewoon formateren en heeft u ook geen last meer dat deze zichzelf opstart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uit oogpunt van beveiliging is het verstandig auto run uit te schakelen.
Configuratiescherm>>automatisch afspelen. Hier kan je per apparaat/bestandstype bepalen of hij mag opstarten of niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan type sturingsprogramma. Voor Windows 7 via configuratiescherm en vervolgens op automatisch afspelen klikken. Daar kun je het wijzigen.

Voor XP:

Opties voor het openen van multimediabestanden instellen
Open Deze computer.
Klik onder Stations met verwisselbaar medium met de rechtermuisknop op het gewenste apparaat, bijvoorbeeld een digitale camera of cd-romstation, en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Automatisch afspelen op het type multimediabestand waarvoor u opties wilt instellen.
Klik onder Acties op de handeling die moet worden uitgevoerd wanneer het geselecteerde type bestand wordt herkend.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Deze computer door te dubbelklikken op het pictogram Deze computer op het bureaublad.
Om te worden weergegeven in de map Deze computer, moet het apparaat met het verwisselbare medium zijn aangesloten op de computer.