Hoe maak ik een histogram in Excel met Analysis ToolPak in Excel?

Met de bijlage als voorbeeld.
En dan 1 voor SE en 1 voor CE1.
En de rechterkant staan de ''groepjes'' waarin het verdeeld moet worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2K

Antwoorden (1)

In het toolpak klik je op data analysis en je kiest histogram.
In de kolommen B en C staan de input ranges. De D kolom bevat de bin range. De output range kun je ergens in het sheet aangeven (gewoon 1 cel in een open ruimte).
In de output range krijg je nu een frequentietabel. Van die tabel maak je een grafiek met kolommen. Je gebruikt daarvoor de gegevens in beide tabellen voor 1 of twee grafieken. je moet wel even de eerste serie weghalen, want excel maakt er een eigen x-as bij, terwijl je de bin range als x-as nodig hebt.
Je kunt twee histogrammen maken of de histogrammen in een grafiek weergeven, met steeds twee kolommen naast elkaar voor de B en de C kolom. De A kolom heb je niet nodig voor een histogram.

Ik heb de linker en de rechterkolom gebruikt met random nummers, van beide een histogram gemaakt en later de data weer naast elkaar gezet om de grafiek met twee kolommen naast elkaar te krijgen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het kolommetje met de bin range moet je even zelf maken. Je heb alleen het eerste getal nodig, dus 4,7 dan 5 dan 5,3 etc.