hoi ik wil mijn computer resetten want hij is erg traag. kan dat bij start en dan zoeken en dan %temp% invullen en dan alles verwijderen? veilig??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

De map %temp% mag in principe verwijderd worden, al zal je wel merken dat je niet alle bestanden kunt verwijderen omdat die bijvoorbeeld in gebruik zijn of vereist zijn voor sommige programma's om die correct te laten werken.

Nou is het woord resetten voor alleen die map te verwijderen niet echt geschikt, ik raad je aan om een voor een goede reset een schone Windows installatie.

Als je de code hebt en de installatie cd dan is dit geen enkel probleem en het wijst zich vanzelf de weg.

(Code en herinstallatie cd wordt vaak meegeleverd met de PC, zorg wel voor een goede back-up.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, veilig :)
Je kunt ook CCleaner installeren. Dan heb je in 1 keer alle meuk te pakken die weg kan, ook uit je register. Volkomen veilig en je pc knapt er echt van op. Zie onderstaande link. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke ik ga het proberen
als aanvulling op Natha2011: tuneup utility is net wat uitgebreider. gewoon ff kijken wat je makkelijker vind werken. beide programma's legen je register en dergelijke. en begin je weer met een ( zo ) schoon mogelijke lei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om uw computer eens "proper" te maken kan u best gebruik maken van het gratis programma Ccleaner.
Daar kan u aanduiden wat u allemaal wenst kuisen.
Extra troef is dat u met dit programma ook register fouten kan herstellen. U zal zien dat uw PC veel vlugger zal starten.
Interessant is ook dat internet browsergeschiedenis leeg te maken telkens u afsluit. Dit kan u instellen bij Extra => Internetopties=> "Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten" aan te vinken, dan "Toepassen" en "OK"