wie kent een eenvoudig programma voor fotobewerking, liefst free, of toch niet té duur?

als het de basics doet, (foutjes wegwerken, kleuren aanpassen, knippen, enz)is dat al voldoende. het moet vooral eenvoudig en gebruiksvriendelijk zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.7K

Het beste antwoord

windows picturemanager kan die kleine dingen die je opnoemt ook gewoon en zit in je officepakket
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks !
dom van mij dat ik daar zelf nog niet aan had gedacht, (k ben zelf gewoon om met gimp of photo-express te werken, en in office gebruik ik enkel word, mr dit moest heel simpel zijn, voor schoonzusje) dus dit is wel de makkelijkste oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij gebeurde exact hetzelfde paar maanden geleden. ik doe alles met paint shop pro. lappie opnieuw geinstalleert, gaat ineens picture manager aan met openen van een foto. bleek dit progamma ineens 'meer' te kunnen dan ik vooraf had verwacht. achja zo kunnen we leren van elkaar toch... veel plezier! ps: mooie kat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, mooi beestje,hee, thxs nog es voor de tip

Andere antwoorden (9)

Photofiltre is een goede

http://photofiltre.free.fr/download_en.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien te simpel, maar erg makkelijk in gebruik en helemaal gratis: Irfanview.
Inclusief een heel legertje filters, batch operaties, thumbnail en slideshow viewer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL , als je zegt, te simpel, ga ik onmiddelijk es zien, want daar gaat het om, het is nl voor me schoonzus, en Gimp bv heb ik opgegeven om verder uit te leggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan nog wel met nederlands taalpakket, top!
ga het nu ff installeren en uittesten, alvast bedankt !
The Gimp is een gratis en goed programma. De consumentenversie van Photoshop (elements) is niet te duur, maar toch nog 80 euro (tenzij je een studentenversie kan nemen).

Toegevoegd na 3 minuten:
Andere gratis fotobewerkingssoftware:

Online

Fotoflexer
PhotoShop Express (online)
Phoenix
Pixer.us
Pxlr
Riszr
Splashup

Freware:
Picasa
Photofiltre
Iranview
Paint.Net

Zie het overzicht op pepermunt.net voor de links

Toegevoegd na 6 minuten:
Mijn persoonlijke voorkeur zou The Gimp zijn. Dat is echt gratis zonder nadelen als sluikreclame e.d. Photofiltre is ook een goed pakket.

Gaat het ook om foto's te beheren / albums beheren (op PC of online) en kleine aanpassingen (zoals rode ogen en bijsnijden) dan is Picasa een veel betere keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Gimp kan zo ongeveer alles, maar is niet altijd makkelijk in gebruik voor een beginner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gimp heb ikzelf, mr is idd te moeilijk, tis nl voor schoonzus, en die is wel héél "pc-leekje"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, maar er zijn ook veel handleidingen voor te vinden. Voor kleine bewerkingen vind ik Picasa erg handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga ik die es ff bekijken, en de rest van je lijstje ook es aflopen
alvast bedankt !
Picasso van Google werkt ook wel lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paint.net is een gratis pohotshop programma, je kan er veel mee en dus ook knippen en kleuren aanpassen.
Jaspro101
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe eenvoudig het moet zijn maar ik ben zelf eens bij Helios Paint uitgekomen toen ik een alternatief zocht voor mspaint.
http://www.heliospaint.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook foto's bewerken zonder enig programma, onmiddellijk online, via deze website (bronvermelding)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn favoriet is al jaren XnView. Kan ook verliesloze jpg aan en nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GIMP is geheel gratis.
http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html

Zie ook:
http://sourceforge.net/directory/graphics/os:windows/freshness:recently-updated/