Mijn broertje van 12 jaar download veel van The Pirate Bay, kan hij naar de jeugdgevangenis of andere straffen krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (8)

nee dat valt wel mee
maar let wel op want als jij heeel veel bestanden deelt dan val je toch al gauw op
bovendien wordt je internet verbinding erg traag als je veel deelt
je moet echt geen 1000den nummers of meer delen want uiteindelijk weten ze je toch te vinden en dan kan je echt in de problemen komen
hij niet maar je ouders wel
capthavoc
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Dit is echt één en al gelul. Het enige wat nog een beetje waar is dat je internet wat tragerder wordt van het uploaden, maar dat is ook niet veel (en je kan het uploaden laten stoppen)
capthavoc
12 jaar geleden
Ik zou toch maar oppassen het mag dan op dit moment in Nederland niet gebeuren maar stichting brein krijgt steeds meer greep op de zaak en zal zeker in de toekomst ook particulieren aanpakken als was het alleen maar om voorbeelden te stellen
in het buitenland zijn er al rechtzaken geweest
maar loop maar niet in de peiling http://www.pcmweb.nl/nieuws/vrouw-krijgt-19-miljoen-boete-voor-illegale-downloads.html
capthavoc
12 jaar geleden
ik zal er opletten
Nee, dit is niet mogelijk.

Jouw broer is één van de vele miljoenen gebruikers van The Pirate Bay. Zo kun je de vraag al aan jezelf stellen "Hoe kunnen ze al die mensen aanpakken?" Misschien is het nog niet eens zo erg als je denkt, je kunt downloaden op verschillende manieren:

Het Downloaden van Muziek en films is niet eens illegaal, zolang het maar in zijn eigen huiskring blijft. Of download ie software en games, dat mag inderdaad niet. Tsja dan kan je je afvragen is het wel zo erg? Nee! Zeker niet Internet is open en blijft voor iedereen open waar je ook op dat moment mag zijn.

Nu vraag ik me af: Wat download je broertje van 12 dan? Opzich is er niks mee, iedereen mag namelijk downloaden wat ie wilt (uitgezonderd kinder porno) alleen zijn hier zoals al hier boven gezegd is enkele regels aan verbonden.

Tenslotte: Zorgen maken of je broertje die van The Pirate Bay download, nee. Dat hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, een gevangenisstraf staat hier niet op hoor, maak je geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs jij kan niet in de gevangenis komen. In sommige andere landen zijn hier weer andere regels voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12 jaar is wel nog onder de plak van je ouders ik denk dat dat niet gebeurt maar als je dat later zou doen dan kan je problemen krijgen, want The Pirate Bay is illegaal ik koop het gewoon legaal hoor. O ja een hele leuke game dat je helaas moet kopen, maar het is heel erg leuk koop het op
www.minecraft.net
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan van die game ook de SP versie nemen die is gratis. Ik speel het ook en ik vind het zo leuk :)
Je moet het gewoon uit je 'shared' map zetten. Dan kunnen andere gebruikers het niet meer van jou downloaden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Downloaden is LEGAAL in Nederland. Laat je niets anders wijsmaken.
Logisch ook, want je moet altijd eerst iets downloaden om te zien wat het is (en te beslissen of het illegale content is). Zodra downloaden illegaal wordt kan je geen enkele website bezoeken want er kan een plaatje op staat waar copyright op zit, en die heb je met het bezoek gedownload....

Uploaden (dus beschikbaar stellen) is een ander verhaal. Dat is wel illegaal, hoewel je je kan afvragen wat je pakkans is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het downloaden van films en muziek is (nog) legaal ja. Het downloaden van games en andere software is echter illegaal. Dat laatste is wat het broertje doet. Illegaal dus.
Er zit een groot verschil in het downloaden/delen van copyrighted materiaal en het verspreiden van het zelfde materiaal voor winst.
Dat laatste overkwam Kim Dotcom, ook wel bekend als Kim Schmitz. Hij was de oprichter van Megaupload en maakte winst door het hosten van een website die copyrighted contect bevatte. Hij is officieel nog niet veroordeeld en misschien gebeurt dit ook niet omdat de wetten/verdragen die dit verboden zouden moeten (nog) niet ingegaan zijn.