Ik heb een e-reader van Aluratek maar heb nog geen boek kunnen lezen want begrijp niet hoe je boeken daarop kunt downloaden..help??

Wat heb ik nodig? Is er een soort van "stappen"plan dat me kan helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

Wanneer je de ereader inschakelt kom je in het hoofdscherm, waar je de keuze hebt uit een zestal opties: Recent gelezen, eBook, Afbeeldingen, MP3-speler, Instellingen en Help. Bol.com biedt op de website verder nog een instructiegidsje voor het kopen en downloaden van ebooks via de webwinkel. Omdat de ereader geen wifi heeft heb je hier in elk geval een USB-kabeltje bij nodig, wat bij het apparaat geleverd wordt. Via Adobe Digital Editions of een ander ebook beheerprogramma zijn bestanden eenvoudig over te zetten naar de ereader.

Op http://www.ebook.gratis-downloaden.nu/spanning.htm
kun je gratis boeken downloaden op je pc. Deze zet je dan over via je usb kabel naar je e-reader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor het downloaden en openen van onbeveiligde boeken kan je de meeste e-readers gebruiken op dezelfde manier als een andere externe schijf (bv. een USB stickje). In de meeste gevallen kan je via verkenner dan de ebooks kopiëren en plakken of verplaatsen door te slepen.
Voor het openen van ebooks die beveiligd zijn met DRM heb je echter Adobe Digital Editions nodig. Het installeren van deze software en het aanmaken van een Adobe ID zijn eenmalige stappen, maar wel noodzakelijk.

Een gedetailleerd stappenplan inclusief screenshots voor het downloaden en openen van epub bestanden die zijn beveiligd met DRM (de meeste Nederlandstalige ebooks die verkocht worden) vind je op de website van BuboBooks.
Als je al ergens een boek hebt gekocht, dan kan je starten bij stap 3.