Waarom kan ik de namen van mappen en bestanden niet wijzigen van een externe harde schijf op mijn MacBook Pro?

Ik heb een externe harde schijf waarmee ik schakel tussen mijn Windows PC en mijn MacBook Pro. Echter kan ik op mijn MacBook de namen van mappen en bestanden niet wijzigen. Heb ik hiervoor geen bevoegdheid op mijn MacBook ofzo???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.5K

Antwoorden (3)

Dit heeft te maken met de bestandsindeling. MacOS voorziet een software module om deze uit te lezen (lees: omzetten). Aanpassen is echter niet mogelijk aangezien MacOS met een ander bestandsindeling werkt.

MacOS: HFS
Windows: NTFS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Nieuwe bestanden opslaan vanuit je Mac kan ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik kan bestanden die ik op m'n Mac heb staan en die niet op m'n externe HD staan daar ook niet opzetten!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net geprobeerd.. Kan inderdaad niet. Wel vreemd!
Je externe hdd is waarschijnlijk in het NTFS formaat. Apple ondersteunt het 'lezen' en kopieren van hdd naar macos wel, maar kopiëren van macos naar hdd niet. Om dit wel mogelijk te maken kun je een app downloaden waardoor je NTFS hdd wel alle toegang krijgt. Een voorbeeldje hiervan is: NTFS for Mac® OS X 9.5. Het geeft je: 'full read/write access to NTFS with the same high speed as to native HFS+ files.' In dit voorbeeld is het in ieder geval niet gratis (Probeer het uit dmv de Demo), maar als je zoekt naar 'alternatieven' (meer mag ik niet zeggen :P) dan vind je het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadat ik NTFS for Mac had geïnstalleerd werkte het wel.
Lof voor de vorige posters.