Wat is ScanFD~1.dll en aan welk programma is deze gekoppeld?

Bij het opstarten van de laptop krijg ik sinds een tijdje de melding "Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van ScanFD~1.dll"

Nu ken ik de meeste dll'etjes wel of ik kan ze iig koppelen aan een programma maar deze ken ik niet.

Weet iemand wat dit is, bij welk programma dit hoort en hoe ik ervan af kom, iig van die melding?

Nergens op google een goed antwoord dus vandaar even hier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Heb je onlangs last gehad van een virus, dat inmiddels verwijderd is? Waarschijnlijk is het virus wel weg, maar de opstartopdracht blijven staan. Je lost het zo op:

Ga naar Start en typ in het tekstvakje msconfig [enter] Of als je XP gebruikt: Start - Uitvoeren en dan msconfig [enter]

Op het tabblad "Opstarten" staat waarschijnlijk nog een verwijzing naar de genoemde dll, in combinatie met rundll32. Schakel deze opdracht uit.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi! Zou zomaar kunnen hoor dat ik een virus heb gehad maar dat deze is verwijderd, de virusscanner is vrij snel heb het vaak niet eens door ;) Hij staat in msconfig, ik ga deze uitschakelen en kijken wat er gebeurd, als ik me weer meld dan is alles goed gegaan komt het antwoord wat dagen later dan ben ik gecrashed ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft gewerkt en geen last van bijeffecten, dank je wel :)
bamibal
12 jaar geleden
Mooi zo!

Andere antwoorden (1)

inderdaad een lastige
maar scan duidt op zoeken of iets met scannen
herken je misschien onderstaande link dat je die ooit heb geinstalleerd of verwijderd ?
of heb je recentelijk software verwijderd ? van deze aard ?
als dat niet te lang geleden is kan je een systeem herstel proberen ?
als alles dan weer goed is kun je weer op zoek gaan naar het programma dat je wilde verwijderen en het dan eventueel goed verwijderen

ook cccleaner wil wel eens helpen
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Capthavoc, Nee ik herken er niets van, heb ook onlangs geen dingen verwijderd die met scannen te maken hebben. CCleaner heeft geen enkele zin die had ik idd ook al geprobeerd. In ieder geval bedankt voor je antwoord :)
capthavoc
12 jaar geleden
ok
goed
dat de bovenste je probleem opgelost heeft
raar want die dll is wel erg moeilijk te vinden
geen idee welk proggie er aan gekoppeld zit
en daar kan ik niet goed tegen ;)
grrrr