Hoe leer ik mijn iPod of Iphone woorden af? Met auto correctie.

Ik typ vaak gied ipv goed. Dan corrigeert ie en maakt er Gied van.
Dat wil ik niet en ik gebruik dat nooit. Kan ik Gied eruit halen?

Toegevoegd na 51 minuten:
Ik wil dus autocorrectie wel gebruiken, want heel vaak is het wel handig. Alleen met dit woord niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

je kan ervoor zorgen dat hij Gied automatisch in goed veranderd. Ga naar instellingen --> algemeen --> toestenbord --> nieuw trefwoord
Bij 'Zin' zet je dan 'goed'
Bij 'Trefwoord' zet je dan 'Gied'

Iedere keer als je per ongeluk 'gied' typt, dan maakt hij er nu 'goed' van.

Toegevoegd na 2 minuten:
dit vind ik zelf een fijnere oplossing dan autocorrectie uitzetten, omdat het juist ook wel vaak prettig werkt dat hij automatisch woorden verandert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)

Andere antwoorden (3)

Ga naar instellingen - algemeen - toetsenbord en zet autocorrectie dan uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet het woord eruit halen, wel kan je je autocorrect resetten. Door woorden veel te gebruiken onthoudt de iPhone ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je drie keer achter elkaar de suggestie niet accepteert door op het kruisje te klikken als hij verschijnt, dan weet de software dat je voortaan "zon" wilt als je "zon" schrijft en niet "zo'n".