Waarom gebruikt geen enkel programma de scroll-lock toets?

Of wordt het juist wel veel gebruikt, en heb ik het gewoon niet door?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Toch heeft ie nog een functie in één van 's werelds meest gebruikte programma's: Excel.
Maar, ik geef toe, dat is een zeldzaamheid.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hier krijg jij een negatief duimpje voor? Het is gewoon de enige echte waarheid...
AWM
14 jaar geleden
Ik heb niet alleen maar vrienden hier.
Maar dat geeft niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi
Ik wilde ook Excel noemen, maar ik zag dat Antwoordman dat al heeft gedaan.

Daarnaast was de Scroll Lock heel nuttig in mijn eerste baan. Of eigenlijk niet de Scroll Lock zelf, maar het lampje dat je daarmee aan en uit kan zetten.

Hiermee konden mijn collega en ik heel simpele berichtjes voor elkaar achterlaten. Lampje aan: ben zo terug. Lampje uit: ben wat langer weg.

Ja, we waren nogal nerdy destijds.
Cryofiel
14 jaar geleden
Scrol Lock zorgt in Excel ervoor dat je met je toetsen (pijltjes en Page Up en Page Down) door een werkblad kunt scrollen zonder dat de actieve cel verandert:

Je staan in cel G25. Met Scroll Lock aan kun je naar links, rechts, boven en beneden. De actieve cel blijft G25. Heel handig wanneer je in G25 iets aan het veranderen bent en even wilt kijken wat er in een andere cel gebeurt (bv door formule) of wat er in een andere cel staat.

De toets is een beetje overbodig geworden door het scroll-wieltje op de muis dat hetzelfde doet.