Hoe laat je de Add-ons tab direct in een nieuw venster openen ipv in een tab?

Tegenwoordig opent Firefox een tab ipv een venster als je naar "Add-ons" gaat. Maar ik heb een behoorlijke hekel aan tabs aangezien de win startbalk al die functionaliteit vervult. Het is alleen maar lomp en lastig om met tabs te werken want dan ben je altijd aan het zoeken onder welk venster welke tabs ook alweer schuil gingen. Plus voegt het een extra rand toe, kostbare ruimte verspilling.

Hoe dan ook heb helaas geen oplossing weten te vinden via google/bing dus dacht gooi hier het kwartje op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Het kan in ieder geval via een omweg.

Open de tab met add-ons op de normale manier. Ik ben Control-Shift-A gewend, maar er zijn vast andere manieren.

Klik daarna met je rechtermuisknop op de nieuw geopende tab, en kies voor "Move to new window". In het Nederlands zal dat waarschijnlijk "Verplaats naar nieuw venster" heten, vermoed ik.

Toegevoegd na 9 minuten:

Als je van keyboard shortcuts houdt, kan het sneller:
Control-N, gevolgd door Control-Shift-A.

Toegevoegd na 11 minuten:

Werk je liever met de muis, ga dan via Tools  -->  Options naar het linker tabblad (heb je een Nederlandstalige versie: eXtra  -->  Opties). Klik daar op de knop "Manage Add-ons..." (hoe die in het Nederlands heet, weet ik niet - het is de knop rechtsonder in het venstertje). Dan opent zich het add-ons-scherm in een nieuw venster, precies zoals je wilt.
Cryofiel
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb ook al zitten zoeken in about:config, maar ik kon daar niets vinden. Bovengenoemde mogelijkheden waren de enige die ik kon bedenken. Trouwens, zijspoor: ik vind dat juist die taakbalk kostbare ruimte verspilt. Die gebruik ik daarom nooit, en hij is nooit zichtbaar. Je hebt hem toch niet nodig, dus waarom zou je er pixels aan verspillen? Vandaar dat ik het prima vind dat de Add-ons in een nieuwe tab tevoorschijn komen. Maar goed, da's mijn manier van werken. Jouw manier is kennelijk anders. En ik heb helaas geen supersnelle instelling of methode kunnen vinden die datgene doet wat jij graag zou willen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Maakt niet uit - tekst selecteren, dan Control indrukken en ingedrukt houden terwijl je achtereenvolgens C, T, V intypt, en klaar. Overigens vermoed ik dat de link wel tot link zou zijn omgevormd als je de tags zou hebben weggelaten. Mijn taakbalk is weg. Met Alt-Tab zie ik alles wat ik aan het doen ben, op het moment dat ik dat wil zien, en anders niet. Lekker schoon. Overigens heb ik mijn taakbalk aan de linkerkant van het scherm gezet, en zo breed gemaakt dat hij een kwart van het scherm beslaat. Hij is toch onzichtbaar, dus die breedte zit niet in de weg. Maar *als* ik hem nodig heb, druk ik gewoon op de Windows-knop, en dan zie ik niet van die smalle ikoontjes met enkel de eerste paar letters van de namen van de vensters, maar een veel groter deel van die namen - dat vind ik dan weer nuttig.