Hoe zet ik een bestand van 3GB over op een andere computer?

Ik wik graag een bestand van 3,47GB overzetten naar een andere computer. Ik heb geen USB-stick die groot genoeg is daarvoor. Kan ik dit ook anders doen (misschien met internet?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

- 3.47 Gb past op een DVD, dus dat is een optie.
- Met winzip kan je de file in kleinere sub-zipfiles opdelen
- Grote file transfer services zoals dropbox en wetransfer hebben een max van 2Gb in de gratis varianten dus dat gaat niet lukken
- Je kan een web-server op de PC draaien en op die manier de files overzetten. Echter, dat is een iets lastigere methode dan de op DVD branden optie.

Toegevoegd na 24 minuten:
Als beide PC's op hetzelfde netwerk geplaatst kunnen worden, kan je in windows een 'thuisnetwerk' aanmaken. Door file en printer delen aan te zetten, kan je de folder met het bestand er in delen. Dan kan je vanuit de andere computer in je netwerk kijken, en vanaf de andere PC kopieren.

Toegevoegd na 25 minuten:
Als ze naast elkaar staan kan je in theorie met een kabel via de printerpoorten de twee PC's verbinden. Maar goed. Veel machines hebben geen printerpoort meer, en de kabels ervoor zijn ook schaars gevonden. Werkte altijd goed maar is lastig op te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Op een dvd branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een usb stick is het handigst hierbij. Die kosten bijna niets meer tegenwoordig. Meeste 'verzendsites' zoals wetransfer hebben een limiet van 2gb. Je kunt ook een dvd branden natuurlijk. En dan ga ik uit van dat je geen netwerk onderling hebt0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je het niet met een soort kabel doen tussen twee pc's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
computer in netwerk is het handigst!
Misschien kan je het eerst inpakken? (zippen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een externe harde schijf lenen/huren/kopen
Daar past altijd wel een hoop op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon de computers in een netwerk zetten (voor alle windows versies aanwezig)
denk er om zelfde werkgroepnaam gebruiken.
en een map of schijf delen

voor een leek een half uur werk

let op werkt alleen achter de zelfde router
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je beide pc op dezelfde router ?
dan kun je het bestand delen via gedeelde bestanden
moet je misschien wel even onder netwerk je settings veranderen
capthavoc
12 jaar geleden
er zijn verschillende mogelijk heden, je zou het bestand bijv. online kunnen zetten (en dan alleen zichtbaar voor je zelf) in byv. skydrive.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met filedropper kun je tot 5gb uploaden.
Gratis!