Welke software heb ik nodig om mezelf 2x te filmen?

Ik zou graag een tweestemmig nummer willen zingen waarbij ik elke partij een keer inzing en ik op de uiteindelijke video twee keer in beeld ben. Het liefst in dezelfde setting (bijvoorbeeld de ene keer op de linkerkant van een bank, de andere keer op de rechterkant). Maar een split-screen mag desnoods ook als het eerste te bewerkelijk is.

Welke software heb ik daarvoor nodig en waar vind ik op het internet een tutorial die uitlegt hoe ik dat precies kan realiseren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

een tutorial bestaat niet. Maar je kan er wel zelf iets van maken. je kan twee speciale minicamera's kopen, die aan je bank vast maken en dan word je van twee kanten gefilmd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan eerst aan de linker kant van de bank gaan zitten, gewoon een voorbeeld.
en als je klaar bent met het lied zingen ga je (zonder de camera op pauze te zetten!) aan de rechter kant te zitten.
in videobewerk programma's kan je dan de beelden samenvoegen. je kan programma's als videospin, pinnacle studio en sony vegas gebruiken.
het is dus de bedoeling dat als je aan de linker kant zit je de rechterkant van het beeld wegsnijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Maar waarom de opname niet pauzeren? Bedoeling was namelijk om aan de linkerkant te zitten en dan partij A te zingen. Vervolgens bij een nieuwe opname partij B in te zingen (zelfde tempo uiteraard) en dan die twee opnames te "mixen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat als je op de pauze knop drukt je grote kans hebt dat de camera iets verschuift, als dat gebeurt kloppen de beelden niet meer met elkaar.
het is 'veiliger' om het stuk waarop je jezelf verplaatst eruit te knippen.