Snelkoppelingen op bureaublad naar "fotomappen" werken ineens niet? Hoe kan dit?

Het gaat om een PC met Vista, die ik soms even voorzie van wat onderhoud (Ccleaner bv) of kleine aanpassingen.

Tijd geleden was er ineens een flinke kresj van PC, maar na wat omwegen (hardware-trucs) is gelukt om alsnog in de restore-optie te komen en meeste was "gered".

Om data en foto's veilig te stellen heb ik deze in mappen even op een cdrom gebrand.
Vanuit daar zijn alle data en rest dus naar bureaublad gekopieerd.
Ging allemaal goed.

30 nov heb ik even op die pc Open Office erop gezet, systeem wilde ook een update van Vista en ook dat gedaan.
Erna, omdat al poos geleden was qua onderhoud alleen ff Ccleaner gedaan en daarmee de bekendste sporen en rommel gewist.

Maar hoe kan (tussen 30 nov en dus 6 dec) ineens zijn dat de snelkoppelingen niet meer werken en fysiek er geen enkele gemaakte .jpg meer te vinden is (op de C partitie, en D is bijna vol ivm de restore)?

Ps, ze staan nog op de CD-rom en kunnen zo weer in mappen gezet worden, of anders via usbstick wel ;)

Ken Vista niet bijster goed, maar de paar handelingen die ik deed waren ook niets bijzonders; CCleaner is vaker (probleemloos) gebruikt en staat zoals standaard alles aangevinkt.

Kan het door die update bv zijn gekomen?
Of zijn er andere opties denkbaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bron bestanden verwijderd?

Het enige wat ik me zo op dit moment kan indenken is dat de partities / directory's waar de Snelkoppelingen naar verwezen zijn gewijzigd om dat een harde schijf / partitie volgorde is gewijzigd. Wellicht zou je eens kunnen kijken of de driveletters nog overeenkomen met vroeger, deze zou je eventueel kunnen wijzigen in Diskmanager. (als je verder niet weet hoe, geef dan even een bericht, dan help ik je daarmee). Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100