Kun je op je computer zoeken naar grootste bestanden of mappen? Oftewel, je krijgt een lijst van mappen of bestanden op volgorde van grootte.

Of is er misschien een programma voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
36.9K

Antwoorden (4)

Ja, daar zijn programma's voor.
Ik gebruik hier altijd WinDirStat voor.

http://windirstat.info/

Toegevoegd na 46 seconden:
TreeSize Free is ook een goed programma.

http://www.gratissoftwaresite.nl/testlab/TreeSize+Free+vrije+schijfruimte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, ik kan helaas geen plusje geven op mijn ipod ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En op de PC ook niet, want je hebt nog geen 100 punten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha. Faal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TreeSize is een aanrader +1
Ik doe dat gewoon met de Windows Verkenner.

Ga naar de map of de schijf) waarbinnen je wilt zoeken (hij neemt automatisch alle submappen mee). Start een zoekopdracht - als je niet weet hoe dat moet, druk je op Control-F.

Kies eventueel een grootte, bijvoorbeeld alles van 1 MB of groter. Dat beperkt de grootte van de lijst die je straks krijgt.

Start nu het zoeken. Dat kan even duren, afhankelijk van het aantal mappen en bestanden dat je doorzoekt.

Vervolgens klik je in de lijst op het *kopje* "Grootte". Dit sorteert alle bestanden op grootte. Klik één keer om in oplopende grootte te sorteren, klik twee keer om in afnemende grootte te sorteren.

Je hebt nu een op grootte gesorteerde lijst met alle bestanden, ongeacht in welke map die bestanden staan. De grootste bestanden staan bovenaan (of onderaan) deze lijst.

Toegevoegd na 9 minuten:

Oh ja, het kan zijn dat je de mapweergave op "details" moet zetten, en niet op "pictogrammen" of op iets anders. Je merkt vanzelf wel of dat zo is. Als je geen lijst met bestanden krijgt (met naam, datum, grootte enzovoort), moet je eerst bij weergave voor "details" kiezen.

Cryofiel
12 jaar geleden
als je de map opent waarin je de bestanden in volgorde wilt zien, komt er een tabel (is da niet zo, dan druk je op beeld, dat ergens links vanboven staat en kies je details, dan komt die lijst er), dan heb je de kolommen: naam, gewijzigd op, type, grootte en labels.
als je dan op grootte klikt, komen de bestanden gerangschikt van groot naar klein, en als je nog eens klikt komen ze van klein naar groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik adviseer treesize, doet precies wat je beschrijf en is gratis.

Toegevoegd na 55 seconden:
Download link:
http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml