Waarom is er een YouTube-app voor Android?

Waarom is er wel een app voor YouTube op android, maar kun je niet alle video's bekijken? En waarom worden niet alle resultaten weergegeven (bijv. van VEVO) net als op YouTube zelf? Is dat om de gebruiker te beschermen tegen datakosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Nee, het gaat niet om de datakosten maar het betreft een rechtkwestie (zie bron). Sommige video's hebben een speciaal formaat dat er voor zorgt dat het niet mogelijk is ze via de app/mobiel te bekijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel uiteraard een rechtENkwestie :)

"De Vevo-videobibliotheek heeft momenteel alleen de vergunning om binnen de Verenigde Staten en Canada te streamen" En streamen is juist wat YouTube doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ze alleen in de VS en Canada mogen streamen was me nog nooit opgevallen, ik ga altijd naar youtube.com. Maar ik ben net even naar de Nederlandse YouTube geweest en je wordt inderdaad doorgelinkt naar de engelstalige YouTube als je een VEVO-video wilt bekijken. De app is dus gelinkt aan de Nederlandse YouTube?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de app gelinkt is aan de taalinstellingen van je telefoon (met de daarop geinstalleerde. Als je je telefoon heb ingesteld op NL, zullen bepaalden teksten in de app ook in het NL zijn, en word je idd gelinkt via youtube.nl naar youtube.com om de VEVO-videos te bekijken (als ik het zo goed zeg).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeerde gisteren de VEVO-app te installeren op Android via market.android.com, maar toen kreeg ik ook een melding dat het niet beschikbaar is voor m'n mobiel vanwege de landinstellingen, helaas. ;(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mahoema, taalinstellingen hebben helaas niets te maken met deze app, ik heb de taalinstellingen ingesteld op English US, maar dat maakt geen verschil, het zal em zitten in de provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, de VEVO-bibliotheek is ook juist hetgene wat het niet doet, dus maar afwachten dat ze hier in NL ook mogen gaan streamen.