Hoe komt het dat Word niet wil opstarten?

Als ik Word wil openen, dan opent hij niet, en dan komt er dit tevoorschijn:
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen van het Configuratiescherm.

Ik heb geen idee wat dit betekend.
Ik kan ook geen bestand openen die ik in Word wil hebben. Dan zettie em automatisch in WordPad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
11.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou deze vraag voor de volgende X bij Software stellen.
Word heeft namelijk niets met programmeren te maken.

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk open je Word via een snelkoppeling waarvan het pad niet (meer) goed is. In dit geval gewoon de snelkoppeling verwijderen en een nieuwe maken. Als Word niet opent als je een word bestand aanklikt kan het zijn dat je de extensie doc(x) opnieuw moet koppelen aan het programma Word. Dit doe je door met rechts te klikken op het bestand en te kiezen voor: openen met. Dan kies je voor Word. Vink gelijk het vakje " dit type bestand altijd met dit programma openen" aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik ben weer 30 seconden te laat... :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vergeet ik ook weer de plus in m'n eerste bericht te zetten. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry...en bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha :P
Zo te zien is je Word op een of andere manier niet meer op dezelfde plek als waar deze ooit is geïnstalleerd. Het klinkt alsof de snelkoppeling die je probeert aan te klikken niet meer werkt, wat duidt op voorgaande.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt Word waarschijnlijk openen via een snelkoppeling
maar deze snelkoppeling is niet aan het juiste programma gekoppeld.
Gebruik je Windows 7 / Windows Vista doe dan dit:
klik op de knop links onderaan en vul in het tekstvak Word in
klik dan op het programma als het niet lukt weet ik het ook niet.
Gebruik je Windows XP of ouder klik dan op de knop links onderaan en druk op Uitvoeren vul in: Word en klik dan op
het programma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het goed is krijg je meteen de keuze om een programma in te stellen
als word er niet bij staat kan je nog op zoek gaan
in de map programfiles/microsoftoffice ?
en hem daar koppelen
of office opnieuw installeren/herstellen via start config scherm software ,of programma is ook mogelijk
capthavoc