hoe maak ik een keuze spreadsheet in excel?

ik wil een urenstaat maken in excel, nu werk ik met iemand samen en wil ik zijn uren optellen en de mijne apart. het is een beetje onduidelijk misschien daarom heb ik er een afbeelding bij gedaan

alle minuten waar een x voorstaat moeten bij elkaar opgeteld worden, en alle minuten waar een y voorstaat.

ps. ben heel slecht met excel:)

alvast bedankt!

Toegevoegd na 16 minuten:
ik denk dat het dat inderdaad is maar toch werkt het nog niet:(

wat doe ik fout??

zie afbeelding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet tussen quotes staan, dus "y"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of in dit geval dus "x"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie anders http://www.zowerktexcel.nl/functies/getallen-optellen-op-basis-van-meerdere-voorwaarden/

Antwoorden (2)

In het vakje voor je vriend zet je:

=SOM.ALS(B:B;Y;C:C)

Waarbij kolom B de kolom is met de namen, U de naam is die je wil gebruiken en kolom C de minuten zijn die je op wilt tellen

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens: Als je som.als intikt, en dan op de formule knop (Het f-je naast het formule-invoer teksvak) drukt, vraagt hij wat je waar wilt gebruiken.

Toegevoegd na 19 minuten:
zie email.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van Jelle is goed, met dien verstande dat je Y tussen aanhalingstekens moet plaatsen. (Dus: "Y")